Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8366
Title: АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ АДАПТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ З УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ
Other Titles: Topicality of the use of adaptive technologies in training Masters in intellectual property management
Authors: Бруєва, В. А.
Bruyeva, V.
Keywords: магістр
ринок інтелектуальної власності
адаптивні технології,
самоорганізація
master's degree
market of intellectual property
adaptive technologies
discipline
Issue Date: 2019
Publisher: УІПА
Citation: Бруєва В. А. Актуальність використання адаптивних технологій при підготовці магістрів з управління інтелектуальною власністю / В. А. Бруєва // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2019. - № 63. - С. 29-37.
Series/Report no.: № 63;
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі професійної підготовки магістрів з управління інтелектуальною власністю, доцільності впровадження адаптивних технологій в організацію навчального процесу при підготовці таких фахівців. У статті проаналізовано різні вимоги до сучасного фахівця з управління інтелектуальною власністю з точки зору попиту ринку інтелектуальної власності та пропозицій закладів вищої освіти. На основі аналізу нормативноправових, навчально-методичних матеріалів, наукових джерел, освітньо-професійних програм підготовки магістрів з управління інтелектуальною власністю ми виокремили комплекс компетенцій, що інтегровані на основі стандартів з урахуванням ринкових вимог, попиту роботодавців, пропозицій закладів вищої освіти та мають бути засвоєні студентами під час навчання в магістратурі. Визначено, що професійна підготовка магістрів з управління інтелектуальною власністю потребує вдосконалення. Установлено, що під час навчального процесу магістри з управління інтелектуальною власністю мають опанувати знання і навики використання та поєднання широкого спектру галузей (менеджменту, права, економіки, інженерії та інших). Розкрито актуальність використання адаптивних технологій при професійній підготовці магістрів з управління інтелектуальною власністю. Аргументовано, що залучення адаптивних технологій в організацію освітнього процесу дозволить скоординувати спільні цілі та задачі «роботодавців – освітніх установ» для формування актуальних компетентностей у фахівців та в подальшому забезпечить ринок інтелектуальної власності професійними управлінцями, які будуть здатні до самоосвіти та самоорганізації протягом усього професійного життя. Розглянуто деякі вимоги до фахівців з управління інтелектуальною власністю у відповідності до міжнародних стандартів та стрімку зміну вектору розвитку вітчизняних кампаній із метою міжнародної інтеграції. Зроблено наголос на доцільності постійного моніторингу та вдосконалені змісту, форм на методів навчання при підготовці магістрів з управління інтелектуальною власністю у відповідності до вітчизняних та міжнародних стандартів.
The article is devoted to the topical question of training master‟s students specializing in intellectual property management, the feasibility of introducing adaptive technologies into the organization of the educational process while training such professionals. The paper analyzes various requirements for modern intellectual property management professionals in terms of the intellectual property market demand and the supply provided by higher education institutions. Based on the analysis of legislative and normative regulations, educational and methodological materials, scientific sources, educational and professional master's degree programs in intellectual property management, we have identified a complex of competencies which is integrated according to the standards and taking into account market requirements, the demand of employers, the supply provided by institutions of higher education and should be mastered by students while doing their Master‟s degree course. It has been determined that professional training of masters in intellectual property management needs improvement. The article establishes that, during the educational process, masters in intellectual property management are expected to acquire knowledge and skills which will enable them to use and combine a wide range of industries (management, law, economics, engineering, etc.). Therefore, the paper reveals the topicality of implementing adaptive technologies during the process of professional training of masters in intellectual property management. It is argued that incorporation of adaptive technologies in the organization of the educational process will allow coordinating the common goals and objectives of "employers and educational institutions" with the aim of developing relevant competencies of future professionals, and, eventually, will provide the intellectual property market with professional managers who will be able to continue self-education and self-organization throughout their professional life. Some requirements for intellectual property management professionals are considered in accordance with international standards and a rapid change in the vector of development of domestic businesses for the purpose of international integration. The emphasis is placed on the expediency of continuous monitoring and modernization of content, forms and methods of teaching in the process of training masters in intellectual property management in accordance with national and international standards.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8366
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdfБруєва В. А.359,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.