Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8362
Назва: | РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ |
Інші назви: | Developing creative thinking of pedagogical staff of general secondary education institutions |
Автори: | Нижник, О. С. Nizhnik, О. |
Ключові слова: | креативне мислення кваліфікація технологія воркшоп creative thinking qualification technology workshop |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Нижник О. С. Розвиток креативного мислення педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти / О. С. Нижник // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 64. - С. 155-163. |
Серія/номер: | № 64; |
Короткий огляд (реферат): | Наголошено на актуальності процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників
закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в контексті впровадження Концепції «Нова українська
школа», підкреслено необхідність розвитку в них креативного мислення. Виявлено різні форми
підвищення рівня професійних компетентностей учителів, зокрема наголошено на технології
«воркшоп», яку схарактеризовано як активну розвивальну групову взаємодію, спрямовану на
розвиток творчого потенціалу, розкриття певних здібностей, умінь. Завданням воркшопу є ініціація
дискусії, мотивація учасників до обміну цінними методичними знахідками, думками й
переконаннями, активізація групи та посередництво між учасниками, оптимізація процесу здобуття
знань і пошуку рішень. Обґрунтовано доцільність і розроблено технологію воркшопу для
формування креативного мислення вчителів закладів загальної середньої освіти, реалізація якої
здійснюється на мотиваційно-цільовому, змістово-процесуальному, оцінно-рефлексивному етапах.
Пояснено вибір способів роботи з учителями в межах розробленої технології. Так, на першому
мотиваційно-цільовому етапі серед способів формування позитивного ставлення до оволодіння
креативним мисленням виділено такі: наведення прикладів, активізація самостійних пошуків шляхів
формування креативного мислення, тестування, аналіз, самоаналіз, проектування. Змістовопроцесуальний етап реалізується такими способами оволодіння знаннями й уміннями креативного
мислення, як робота в парах, малих групах, рольова, ділова гра, активні й інтерактивні методи
взаємодії учасників, моделювання, активне слухання, практикум, круглий стіл, міні-лекція,
«вкраплення» та незначна декларація знань, дискусія тощо. Завдання оцінно-рефлексивного етапу
технології розробленого воркшопу реалізуються за допомогою способів контролю й самоконтролю,
серед яких спостереження, усне опитування, письмовий аналіз і самоаналіз, самооцінка, колективне
оцінювання, спільне обговорення результатів. Розробка технології воркшопу для формування
креативного мислення педагогічних працівників ЗЗСО зумовлює подальші розвідки дослідження
щодо її експериментальної перевірки. The article emphasizes the necessity to improve qualifications of employees of general secondary education institutions in the context of the implementation of the «New Ukrainian School» Concept, and highlights the need to develop their creative thinking. Different ways of enhancing teachers’ professional competencies are revealed, with the emphasis being on the technology «workshop», which is described in the article as an active developmental group interaction, aimed at boosting creative potential and disclosing certain abilities or skills. The task of the workshop is to initiate a discussion, motivate the participants to share valuable methodological findings, thoughts and beliefs, activate the group and mediate between the participants, optimize the process of obtaining knowledge and finding solutions. The expediency is substantiated and the technology of the workshop aimed at the development of creative thinking of employees of general secondary education institutions is worked out, the realization of which is carried out on the motivational-target, content-procedural, and evaluative-reflexive stages. The choice of ways to work with teachers within the developed technology is explained. Thus, at the first motivational-target stage among the ways of developing a positive attitude to mastering creative thinking, the following ways are highlighted: giving examples, activation of independent search for ways of forming creative thinking, testing, analysis, self-analysis, and design. The content-procedural stage is realized through the following methods of acquiring knowledge and mastering skills of creative thinking such as work in pairs and small groups, role-playing, business games, active and interactive methods of interaction of participants, modeling, active listening, practical work, roundtables, mini-lectures, «penetration» of an insignificant declaration of knowledge, discussions, etc. The tasks of the evaluative-reflexive stage of the technology of the developed workshop are realized by means of methods of control and self-control, among which there are observation, oral questioning, written analysis and self-analysis, self-evaluation, collective evaluation, and collective discussion of results. The suggested technology of the workshop aimed at the development of creative thinking of employees of general secondary education institutions results in the need for further research for its experimental verification. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8362 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
18.pdf | Нижник О. С. | 261,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.