Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8359
Назва: ІНОЗЕМНА МОВА ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Інші назви: Foreign language as a tool of communicative competency development of future teachers of technical disciplines
Автори: Зеленін, Г. І.
Zelenin, H.
Ключові слова: іншомовна професійна комунікативна компетентність
майбутній викладач технічних дисциплін
міжкультурна взаємодія
комунікативне навчання
foreign language professional communicative competency
future teacher of technical disciplines
intercultural interaction
communicative training
Дата публікації: 2019
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Зеленін Г. І. Іноземна мова як інструмент формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін / Г. І. Зеленін // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 64. - С. 126-133.
Серія/номер: № 64;
Короткий огляд (реферат): На основі аналізу психолого-педагогічної літератури в статті зроблена спроба розкрити поняття «іншомовна професійна комунікативна компетентність» у контексті сучасної вищої технічної освіти як динамічної інтегративної професійно важливої якості особистості майбутнього викладача технічних дисциплін, що дозволяє реалізувати успішні міжкультурні професійні контакти в процесі вирішення технічних завдань та комунікаційних ситуацій у галузі професійної діяльності, та складається з мотиваційно-ціннісного (наявність ціннісного ставлення до процесу міжкультурної професійної комунікації, що перш за все виражається в бажанні підтримувати активність комунікативної професійної діяльності при вирішенні технічних завдань), пізнавального (знання іноземної мови, а також розуміння соціолінгвістичного, соціокультурного характеру мови з метою вирішення професійних комунікативних завдань), діяльнісного (реалізація діяльності, яка спрямована на міжкультурну професійну комунікативну взаємодію для надбання та поповнення комунікативного досвіду), рефлексивно-оціночного (самостійне оцінювання результатів комунікативної професійної діяльності та поліпшення отриманого комунікативного досвіду) компонентів. Автор виділяє головні компетенції (лінгвістична, комунікативна, прагматична), що складають структурно-змістовну модель іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутнього викладача технічних дисциплін; підкреслює, що цільовий, змістовий, процесуально-технологічний та результативний компоненти вважаються ключовими структурними складовими моделі формування іншомовної комунікативної компетентності фахівця технічного профілю. У статті визначено умови, які сприяють формуванню іншомовної професійної комунікативної компетентності студентів у процесі викладання іноземної мови у вищих технічних навчальних закладах. Відповідно до аналізу теоретичного матеріалу та вузівської практики визначається, що процес формування іншомовної професійної комунікативної компетентності фахівців технічного профілю має кілька етапів, які поступово змінюють один одного; стверджується, що динаміка формування іншомовної професійної комунікативної компетентності реалізується в даній послідовності: від розвитку лінгвістичної, комунікативної та соціокультурної компетенцій до формування іншомовної професійної комунікативної компетентності та потім до етапу розвитку й встановлення професіоналізму вторинної мовленнєвої особистості майбутніх викладачів технічних дисциплін.
Based on the analysis psychological and pedagogical works, the article attempted to define the concept “foreign language professional competence” in the context of modern higher technological education, as a dynamic, integrative, important characters of future teachers of technical disciplines, that are enabling them to realize successful professional contacts at the resolving of technical problems and communication situations in professional activities, and consists of motive-value - based (the presence of positive attitude towards processes of intercultural professional exchange, is expressed through a willingness to keep activity of communicative professional experience, directed to solving the technical problem), cognitive (foreign language skills, as well as the understanding of sociocultural, sociolinguistic nature of a language to deal with professional communicative tasks), action (implementation of activities, which aims at intercultural professional communicative interaction in order to gain and complete communicative experience), reflexively – estimating (autonomous assessment of the achievements of communicative professional activities and improvement of obtained communicative experience) components. The author underlines core competency (linguistic, communicative, and pragmatic) that made up structurally substantive model of foreign language professional competence of future teachers of technical disciplines; highlights, that destination, substantive, procedurally technological and productive components are considered as key structural part of model for of foreign language professional competence development of technical expertise. The article specifies conditions that foster foreign language professional competence development of students in the training process of a foreign language in high technical schools. According to analysis of theoretical presentations, university practice, it also determines that process of foreign language professional competence development of technical expertise has a number of phases, following one after another; claimed that dynamics of foreign language professional competence development is realized in this sequence: from development of linguistic, communicative, and sociocultural competency towards foreign language professional competence development and then to the development phase of professionalism of additional language personality of future teachers of technical disciplines.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8359
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdfЗеленін Г.І.232,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.