Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8355
Назва: НАВЧАЛЬНИЙ КЛАСТЕР ЯК СУЧАСНА ВИМОГА ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ
Інші назви: Learning Cluster as a Modern Requirement for Optimizing Vocational Training of Future Specialist
Автори: Борисенко, Д. В.
Borisenko, D.
Ключові слова: кластер
навчальний процес
науково-дослідницький навчальний кластер
фахівець із дизайну
cluster
learning process
research learning cluster
specialist in design
Дата публікації: 2019
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Борисенко Д. В. Навчальний кластер як сучасна вимога оптимізації професійної підготовки майбутнього фахівця / Д. В. Борисенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2019. - № 64. - С. 92-100.
Серія/номер: № 64;
Короткий огляд (реферат): Підготовка майбутнього фахівця вимагає переорієнтування навчального процесу до сучасних вимог промисловості, організації тісного партнерства навчальних закладів із промисловими підприємствами, створення кластерів. У статті розглянуто особливості організації навчального кластеру на прикладі підготовки майбутніх фахівців із дизайну та особливості практичної оптимізації навчального процесу. При його застосуванні в навчальному процесі можливе досягнення спільного вивчення окремих дисциплін студентами різних спеціальностей та активізація спільної взаємодії студентів при виконанні курсових робіт або окремих практичних, лабораторних, наукових та методичних проектів, розширення меж освітнього середовища та перехід на більш професійний рівень підготовки. Визначені позитивні сторони застосування навчального кластеру, особливості реалізації на виділених рівнях оптимізації навчального процесу: рівні навчального закладу, рівні структурного підрозділу, рівні спеціальності, рівні навчальної програми та рівні навчальної дисципліни. Розмежовано поняття «освітній кластер» та «навчальний кластер». Підкреслюється особлива увага організації науково-дослідницьких навчальних кластерів, які об’єднують не лише студентів навчальних закладів, а й кваліфікованих працівників промислових підприємств, дослідників-практиків. Кластери відіграють важливу роль в обміні професійним досвідом, упровадженням нових підходів, методик, технологій навчання та використання інноваційних методичних, технічних комплексів, засобів та інформаційно-комунікаційних технологій, представленні результатів практичної апробації викладачами нових технологій навчання. Результатом теоретичного розгляду особливостей організації навчального кластеру є пропозиція його практичного втілення в навчальний процес та подальшого детального дослідження аспектів підвищення якості професійної підготовки та конкурентоспроможності майбутнього фахівця на сучасному ринку праці, а також підвищення педагогічної майстерності та кваліфікації викладацького складу.
Training of future specialist demands reorientation of the educational process towards modern requirements of the industry, establishment of close partnership of educational institutions with industrial enterprises, and creation of clusters. The article considers features of the organization of an educational cluster on the example of vocational training of future specialists in design as well as peculiarities of practical optimization of the educational process. Its application in the educational process makes it possible to achieve joint studying of separate disciplines by students of different specialties, promotes students’ interaction while working on term papers or individual practical, laboratory, scientific and methodological projects, helps expand borders of the educational environment, and allows transition to a more professional level of training. The paper defines advantages of organizing an educational cluster and peculiarities of its implementation at the selected levels of optimization of the educational process, which are as follows: level of an educational institution, level of a structural division, specialty level, level of a training program and level of an academic discipline. The concepts "educational cluster" and "educational cluster" are differentiated. Special attention is directed to the organization of the research educational clusters integrating not only students of educational institutions, but also skilled workers of the industrial enterprises, researchers and practioners. Clusters play an important role in exchanging professional experience, implementing new approaches, techniques and technologies of training, incorporating innovative methodological, technical complexes and means as well as information and communication technology, presenting the outcomes of practical approbation of new training technologies by teachers. Theoretical consideration of the features of the organization of an educational cluster has led to a suggestion concerning its practical embodiment in the educational process and further detailed research on the aspects of enhancing the quality of vocational training and future specialists’ competitiveness in the modern labor market as well as improving teachers’ pedagogical skills and qualifications.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8355
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
11.pdfБорисенко Д. В.263,3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.