Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8353
Название: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ГРОМАДЯНСЬКОМУ ВИХОВАННІ ШКОЛЯРІВ
Другие названия: The role of the educational environment in the civic education of schoolchildren
Авторы: Білаш, Я. В.
Bilash, Ya.
Ключевые слова: громадянське виховання
школяр
заклад загальної освіти
громадянська компетентність
civic education
schoolchild
education institution
civic competence
Дата публикации: 2023
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Білаш Я. В. Роль освітнього середовища у громадянському вихованні школярів / Я. В. Білаш // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 80. - С. 88-98.
Серия/номер: № 80;
Краткий осмотр (реферат): У статті здійснено аналіз підходів науковців до трактування поняття «громадянське виховання» школярів. З’ясовано особливості комплексності виховного процесу, які впливають на складність його організації. Установлено, що громадянському вихованню в Україні на різних етапах розвитку держави приділялася різна увага. Визначальною для його забезпечення є державна політика у визначенні мети. На підставі аналізу визначень науковців громадянське виховання схарактеризовано як процес формування громадянськості – інтегрованої якості особистості, що надає людині можливість відчувати себе морально, соціально, політично та юридично дієздатною та захищеною. Процеси децентралізації влади і державних інституцій в Україні спричинили зміни в громадянському вихованні, зробивши його більш зрозумілим і конкретним. Громадянське виховання є вихованням у громаді як найближчому оточенні особистості. Визначено, що поряд із сім’єю школяра важливу роль у громадянському вихованні відіграє освітнє середовище, до якого як суб’єкт належить школяр. Заклади освіти як соціальні інституції завжди виконували завдання державної політики в галузі виховання підростаючого покоління. Освітнє середовище в закладі освіти схарактеризовано як комплексний феномен, що включає фізичні, соціальні, психологічні та навчальні аспекти. На сучасному етапі, ураховуючи ситуацію України, визначено особливості і пріоритетні шляхи забезпечення аспектів освітнього середовища. Зважаючи на вплив освітнього середовища на соціальне виховання школярів, визначено певні компоненти змісту процесу з акцентуванням на досліджуваному напрямі – громадянське виховання школярів. Результатом громадянського виховання школярів відповідно до компетентнісного підходу є сформована громадянська компетентність. Відповідно до визначеної послідовності процесу важливим є забезпечити проходження таких етапів: 1) упровадження в зміст освітнього процесу знань, пов’язаних із громадянським вихованням (історії та національних цінностей, культурних традицій, мови та спадщини, європейських стандартів та цінностей (гуманізм, свобода, рівність, справедливість); 2) створення умов для формування в школярів на основі цих знань цінностей усвідомлення себе громадянином конкретної країни; 3) формування вмінь прояву активної громадянської позиції (участь у громадській діяльності). Розкрито особливості забезпечення кожного з етапів відповідно до сучасних умов. Окреслено форми і методи, які доречно використовувати в громадянському вихованні школярів в освітньому середовищі.
The article analyses the approaches of scholars to the interpretation of the concept of "civic education" of schoolchildren. The features of the complexity of the educational process that affect the complexity of its organisation are described. It has been established that civic education in Ukraine has received different attention at different stages of the State's development. The government policy in defining the goal is crucial for its provision. Based on the analysis of the definitions of scholars, civic education is characterised as a process of forming citizenship - an integrated quality of a personality that enables a person to feel morally, socially, politically and legally capable and protected. The processes of decentralisation of government and state institutions in Ukraine have led to changes in civic education, making it more understandable and concrete. Civic education is education in the community as the closest environment of the individual. It is determined that along with the student's family, the educational environment, to which the student belongs as a subject, plays an important role in civic education. Educational institutions as social institutions have always performed the tasks of the government policy in the field of education of the younger generation. The educational environment in an educational institution is characterised as a complex phenomenon that includes physical, social, psychological and educational aspects. At the present stage, taking into account the situation in Ukraine, the features and priority ways of ensuring aspects of the educational environment are identified. Given the impact of the educational environment on the social education of schoolchildren, certain components of the content of the process are identified with an emphasis on the area under study - civic education of schoolchildren. The result of civic education of schoolchildren in accordance with the competence approach is the formed civic competence. In accordance with the defined sequence of the process, it is important to ensure the passage of the following stages: 1) introduction into the content of the educational process of knowledge related to civic education (history and national values, cultural traditions, language and heritage, European standards and values (humanism, freedom, equality, justice); 2) creation of conditions for the formation of values of awareness of being a citizen of a particular country in students on the basis of this knowledge; 3) development of skills of active citizenship (participation in public activities). The peculiarities of ensuring each of the stages in accordance with modern conditions are revealed. The forms and methods that are appropriate to use in the civic education of schoolchildren in the educational environment are determined.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8353
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pipo_2023_80_12.pdfБілаш Я.В.379,61 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.