Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8352
Назва: МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Інші назви: Methods of developing an individual educational trajectory for computer specialists in non-formal education
Автори: Лисенко, С. В.
Lysenko, S.
Ключові слова: методика формування
індивідуальна освітня траєкторія
неформальна освіта
method of formation
individual educational trajectory
non-formal education
Дата публікації: 2023
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Лисенко С. В. Методика формування індивідуальної освітньої траєкторії фахівців комп’ютерного профілю в умовах неформальної освіти / С. В. Лисенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 80. - С. 80-87.
Серія/номер: № 80;
Короткий огляд (реферат): Стаття презентує методику формування індивідуальної освітньої траєкторії фахівців комп’ютерного профілю в умовах неформальної освіти. Висвітлено вплив темпів цифровізації на розвиток техніки й технологій, що призвело до формування ключової тенденції освітньої політики – навчання впродовж життя. Доведено, що одним із механізмів його реалізації є залучення до системи неформальної освіти. Окреслено особливості професійної діяльності фахівців комп’ютерного профілю, що спонукають їх до постійного професійно-особистісного розвитку відповідно до вимог динамічної зміни змісту та технологій праці. Увагу приділено характеристикам неформальної освіти та визначено, що її ключовою особливістю є самостійний вибір здобувачем змісту, форм та методів здобуття, відповідно, розроблення індивідуального освітнього шляху. Проведено аналіз джерел інформації щодо визначення суті та структуру індивідуальної освітньої траєкторії. Представлена методика її формування через реалізацію таких етапів: визначення мети освітньої діяльності, засобів її досягнення та здійснення співвіднесення своїх можливостей, потреб, і якостей із вимогами мети; формування пріоритетного комплексу теоретичних знань, практичних навичок та професійно важливих якостей, що мають бути сформовані; визначення можливих способів здобуття освіти; аналіз можливих результатів неформальної освіти за індикаторами (загальне задоволення від процесу навчання, сприяння розвитку кар’єри, розвиток професійної компетентності та формування професійно важливих якостей). Методом дослідження стало вивчення та аналіз публікацій із проблеми розроблення індивідуальної освітньої траєкторії. У роботі показано складові методики формування індивідуальної останньої траєкторії фахівців комп’ютерного профілю, тому фахівці зазначеного профілю знайдуть корисні теоретичні та практичні рекомендації для застосування у своїй освітній діяльності.
The article presents the method of forming an individual educational trajectory of computer specialists in the conditions of informal education. The impact of digitization rates on the development of technology and equipment is highlighted, which led to the formation of a key trend of educational policy - lifelong learning. It has been proven that one of the mechanisms of its implementation is involvement in the system of non-formal education. The peculiarities of the professional activity of computer specialists are outlined, which motivate them to constant professional and personal development in accordance with the requirements of dynamic changes in the content and technologies of work. Attention is paid to the characteristics of informal education and it is determined that its key feature is the student's independent choice of content, forms and methods of acquisition, respectively, the development of an individual educational path. The analysis of sources of information regarding the definition of the essence and structure of an individual educational trajectory was carried out. The method of its formation through the implementation of the following stages is presented: determination of the goal of educational activity, means of achieving it and correlation of one's capabilities, needs, and qualities with the requirements of the goal; formation of a priority complex of theoretical knowledge, practical skills and professionally important qualities that must be formed; determination of possible ways of obtaining education; analysis of possible results of informal education according to indicators (general satisfaction with the learning process, promotion of career development, development of professional competence and formation of professionally important qualities). The research method was the study and analysis of publications on the problem of developing an individual educational trajectory. The work shows the components of the methods of forming the individual final trajectory of specialists in a computer profile, so specialists of the specified profile will find useful theoretical and practical recommendations for use in their educational activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8352
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pipo_2023_80_11.pdfЛисенко С.В.565,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.