Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8342
Title: ПІДГОТОВКА КЕРІВНИХ КАДРІВ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ ЗА МАГІСТЕРСЬКИМИ ПРОГРАМАМИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА ІТ-ПІДТРИМКА
Other Titles: Training of the management personnel for managing social institutions according to Master's programs: theoretical and methodological substantiation and IT support
Authors: Лунячек, В. Е.
Luniachek, V.
Keywords: дистанційна освіта
компетентність
управління соціальним закладом
управління соціальне
distance education
competence
management of a social institution
social management
Issue Date: 2019
Publisher: УІПА
Citation: Лунячек В. Е. Підготовка керівних кадрів для управління соціальними закладами за магістерськими програмами: теоретико-методологічне обґрунтування та іт-підтримка / В. Е. Лунячек // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 64. - C. 71-80.
Series/Report no.: № 64;
Abstract: У роботі розглядаються питання підготовки керівних кадрів за магістерськими програмами для управління соціальною сферою. Вперше запропоновано комплексний погляд на проблему підготовки керівників, що працюють на посадах заступників голів обласних і районних державних адміністрацій, заступників міських голів із соціальних питань, керівників закладів соціальної сфери тощо. Доведено, що практика підготовки й поточної роботи цих керівників, як представників одного з напрямів соціальної сфери, не дозволяє їм бачити низку проблем у межах своїх функціональних обов’язках комплексно, що веде до певних викривлень у соціальній політиці на місцях і потребує відповідної інтегральної підготовки. У роботі надано аналіз поняттю «соціальний заклад» як складного утворення та запропоновано його декомпозицію на основі системного підходу. Виходячи з положень теорії управління надано авторське визначення поняття «управління соціальним закладом». Крім того, доведено необхідність подальшого науково-методологічного обґрунтування понятійнотермінологічного поля у сфері управління соціальними закладами як умови подальшого вдосконалення управління цією сферою в цілому. На основі аналізу сайту «Дисертації України» показано, що більшість дисертацій, що захищаються у сфері управління соціальними закладами, стосуються закладів загальної середньої й вищої освіти та закладів охорони здоров’я. Такий важливий напрям, як управління закладами, що опікуються соціальним захистом населення, залишається значною мірою поза увагою наукової спільноти. У роботі проаналізовано також контингент вступників на магістерську програму за спеціальністю 073 «Менеджмент» за освітньою програмою «Управління соціальним закладом» у 2018 та 2019 роках і зроблено висновок щодо підходів до змістовного наповнення відповідної освітньої програми. Зокрема наведено авторський навчальний план. Значна увага приділена обґрунтуванню потреби в розробці повноцінних курсів у віртуальному навчальному середовищі Moodle, зважаючи на віковий склад і специфіку професійної діяльності студентів магістратури.
The paper deals with the issues of training managerial staff for managing the social sphere according to master's programs. For the first time, a comprehensive overview of the issue of training executives working as deputy heads of regional and district state administrations, deputy mayors for social issues, heads of institutions of the social sphere, etc. is offered. It is proved that the practice of training and ongoing work of these leaders as representatives of one area of the social sphere does not allow them to fully see a number of problems within their functional responsibilities, which leads to certain distortions in social policy and requires appropriate integrated training. The paper analyzes the concept of "a social institution" as a complex entity and proposes its decomposition based on a systematic approach. In accordance with the provisions of the management theory, the author defines the concept of "social institution management". In addition, the necessity of further scientific and methodological substantiation of the conceptual and terminological field in the area of social institution management is proved to be a condition for further improvement of the management of this area as a whole. Based on the analysis of the website "Dysertatsii Ukrainy" ("Theses of Ukraine"), it is shown that the majority of theses defended in the field of social institution management relate to general secondary and higher education institutions as well as health care institutions. Such an important area as management of social care institutions remains largely out of the scientific community's attention. The work also analyzes the contingent of applicants for the master's program in specialty 073 "Management" in the educational program "Social institution management" in 2018 and 2019 and draws a conclusion about the approaches to meaningful content creation of the relevant educational program. Specifically, the authorial education curriculum is offered. Much attention is paid to substantiating the need to develop full-fledged courses in the Moodle virtual learning environment, taking into account the age ratio and specificity of the graduate students' professional activity.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8342
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdfЛунячек В. Е.491,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.