Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8338
Название: МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Другие названия: Model of development of methodical competency of a teacher of technologies in the system of postgraduate education
Авторы: Остапенко, А. С.
Ostapenko, A.
Ключевые слова: модель
структура методичної компетентності вчителя
етапи розвитку методичної компетентності вчителя технологій
післядипломна освіта
model
the structure of methodological competence of the teacher
model, the structure of methodological competence of the teacher, stages of the development of methodological competence of a craft teacher
postgraduate education
Дата публикации: 2019
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Остапенко А. С. Модель розвитку методичної компетентності вчителя технологій у системі післядипломної освіти / А. С. Остапенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 64. - C. 29-39.
Серия/номер: № 64;
Краткий осмотр (реферат): Державна політика у сфері освіти в Україні спрямована на реформування системи освіти на засадах гуманізму, людиноцентризму, особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів; запровадження кращого світового досвіду, демократизацію системи освіти, академічну свободу вчителя. У нашій статті схарактеризовано модель розвитку методичної компетентності вчителя технологій у системі післядипломної педагогічної освіти, що базується на досягненнях сучасної педагогічної науки. Розкрито завдання щодо роботи з учителями на різних етапах розвитку методичної компетентності під час навчання на курсах підвищення кваліфікації: діагностичному, мотиваційному, діяльнісно-технологічному, рефлексивному з урахуванням особливостей кожної складової методичної компетентності учителя та сучасних принципів побудови освітнього процесу в закладі післядипломної педагогічної освіти. Стаття містить аналіз наукових джерел, який показує, що існує значна кількість праць, присвячених упровадженню компетентнісного підходу в професійній підготовці вчителів. У той же час недостатньо дослідженим є питання розвитку методичної компетентності учителів технологій на різних етапах їх професійної діяльності та під час навчання на курсах підвищення кваліфікації. Із метою покращення якості освітнього процесу, зокрема вивчення предмета «Технології», в закладах загальної середньої освіти Харківської області розроблено та апробовано модель розвитку методичної компетентності вчителя технологій у системі післядипломної педагогічної освіти. Особливості навчання вчителів на кожному етапі розвитку методичної компетентності викладено відповідно до Закону України «Про освіту» (2017 рік), з урахуванням принципів Концепції Нової української школи, завдань Державного стандарту загальної середньої освіти як основи змістовного наповнення освітнього процесу та чинних навчальних програм із трудового навчання та технологій. Запропонована в статті модель має трирівневу будову: цільовий блок, у якому визначена мета курсів підвищення кваліфікації вчителів технологій; змістовий блок, у якому виокремлені структурні компоненти методичної компетентності вчителя технологій; технологічний блок – етапи розвитку методичної компетентності та форми роботи відповідно на кожному етапі. Структурні компоненти методичної компетентності визначають зміст і форми роботи з учителями під час навчання на курсах підвищення кваліфікації.
The public policy on education in Ukraine is aimed to reform the system of education in accordance with the principles of humanism, human-centeredness, person-oriented and competence approaches; to imply the best world experience; to democratize the system of education and to ensure the academic freedom of the teacher. The article characterizes the model of the development of methodological competence of a craft teacher in the system of postgraduate pedagogical education, which is based on modern achievements in pedagogical research. It describes the objectives of teacher training at different stages of the development of methodological competence and while doing an advanced training course, such as diagnostic, motivational, activity-technological, reflexive, taking into account the peculiarities of every component of the teacher’s methodological competence and modern principles constructing the educational process in the institution of postgraduate pedagogical education. The article contains an analysis of the scientific sources that shows the existence of the significant number of works dedicated to the implementation of the competence approach in the professional teacher training. At the same time, the issue of a craft teacher’s methodological competence development at different stages of their professional activity and at the stage of taking an advanced training course has not been researched sufficiently. To improve the quality of the educational process in secondary educational institutions of the Kharkiv region, with special emphasis being places on improving the quality of teaching the subject “Crafts”, the author has formulated and tested a model of the development of methodological competence of a craft teacher in the system of postgraduate pedagogical education. The peculiarities of teacher training at every stage of the development of methodological competence are outlined in accordance with the Law of Ukraine “On Education” (2017), considering the principles of Conception of the New Ukrainian School, objectives of the State Standard of General Secondary Education as a basis of substantive content of the educational process and current curriculum on studying craft. The model, which is proposed in the article, has a three-leveled constitution: the objective section, determining the aim of advanced training courses for craft teachers; the substantial section, where the structural components of the methodological competence of craft teachers are highlighted; the technological section, which contains stages of the development of methodological competence and ways of working at every stage accordingly. Structural components of methodological competence determine the content and ways of teacher training while taking an advanced training course.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8338
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
5.pdfОстапенко А.С.290,23 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.