Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8325
Назва: САМОСТІЙНА НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ГОТОВНІСТЬ ДО НЕЇ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Інші назви: Independent learning activities and readiness of higher education students for them
Автори: Замчій, С. В.
Zamchiy, S. V.
Ключові слова: самостійна навчальна діяльність
компетентнісний підхід
самостійність
самостійна робота
independent learning activity
competence-based approach
independence
independent work
components of readiness for independent learning activity
готовність до самостійної навчальної діяльності
компоненти готовності до самостійної навчальної діяльності
Дата публікації: 2023
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Замчій С. В. Самостійна навчальна діяльність та готовність до неї здобувачів закладу вищої освіти / С. В. Замчій // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 79. - С. 14-22.
Серія/номер: № 79;
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто самостійну навчальну діяльність здобувачів освіти, що має важливе значення в процесі оволодіння ними професійними знаннями та вміннями та у формуванні їх як особистостей під час навчання в закладі вищої освіти. Самостійну навчальну діяльність розглянуто як специфічний вид навчальної діяльності, що є складним процесом формування компетентностей. Обґрунтовано ефективність процесу формування компетентностей у здобувачів освіти з огляду на їх включення в самостійну навчальну діяльність, наведено цільові орієнтири, які визначені компетентнісним підходом щодо безперервного професійного самовдосконалення та саморозвитку здобувачів освіти в процесі навчання та поза його межами. Показано відображення самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти в описі кваліфікаційних рівнів Національної рамки кваліфікацій. Визначено завдання системи освіти, що забезпечують ефективне формування компетентностей у здобувачів освіти: розвиток професійної самосвідомості, набуття знань з організації самостійної пізнавальної діяльності, розвиток умінь і навичок самостійної пізнавальної діяльності. Проведено аналіз поняття «самостійна навчальна діяльність» на основі аналізу термінологічної, психолого-педагогічної літератури та наукових праць. Показані спільні та відмінні ознаки між поняттями «самостійна робота», «самостійна навчальна робота», «самостійна навчальна діяльність», які використовуються в інформаційних джерелах присвячених темі нашої роботи. Визначено перелік окремих питань, що є предметом розгляду науковців у контексті вирішення проблеми самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти. Розглянуто різні підходи до самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти з точки зору знаннєво-орієнтованої та особистісно-орієнтованої парадигми навчання. Схарактеризовано структурні елементи самостійної навчальної діяльності: мета та предмет діяльності, засоби і способи її здійснення, засоби контролю та корекції результатів діяльності. Зазначено, що ефективність самостійної навчальної діяльності залежить від готовності здобувачів освіти щодо її здійснення. Проведено аналіз підходів щодо визначення поняття «готовність» у науково-педагогічній літературі. За результатами аналізу наукових джерел визначені та схарактеризовані когнітивний, мотиваційно-ціннісний, оцінювально-рефлексивний компоненти, що визначають ступінь сформованості готовності до самостійної навчальної діяльності в здобувачів освіти.
The article deals with the independent learning activity of students, which is important in the process of mastering their professional knowledge and skills and in the formation of their personalities while studying at a higher education institution. Independent learning activity is considered as a specific type of learning activity, which is a complex process of competence formation. The effectiveness of the process of forming competencies in students is substantiated in view of their inclusion in independent learning activities; the target benchmarks determined by the competence approach to continuous professional self-improvement and self-development of students in the learning process and beyond are presented. The reflection of independent learning activities of students in the description of qualification levels of the National Qualifications Framework is shown. The tasks of the education system that ensure the effective formation of competencies in students are defined: development of professional self-awareness, acquisition of knowledge on the organization of independent cognitive activity, development of skills and abilities of independent cognitive activity. The concept of "independent learning activity" is analyzed on the basis of the analysis of terminological, psychological and pedagogical literature and scientific works. The common and distinctive features between the concepts of "independent work", "independent study", "independent learning activity", which are used in information sources on the topic of our work, are shown. The list of individual issues that are the subject of consideration by scientists in the context of solving the problem of independent learning activities of students is determined. Different approaches to independent learning activities of students are considered in terms of knowledge-oriented and personality-oriented learning paradigms. The structural elements of independent learning activity are characterized: the purpose and subject of activity, means and methods of its implementation, means of control and correction of the results of activity. It is noted that the effectiveness of independent learning activities depends on the readiness of students to implement it. The approaches to the definition of "readiness" in the scientific and pedagogical literature are analyzed. Based on the results of the analysis of scientific sources, the cognitive, motivational and value, evaluative and reflective components that determine the degree of readiness for independent learning activities in students are identified and characterized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8325
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pipo_2023_79_4.pdfЗамчій С.В.532,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.