Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8321
Title: РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВТІЛЕННЯ МЕТОДИКИ ПРОЄКТУВАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА БЕЗ ПОЧАТКОВОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ
Other Titles: Results of the study on the application of the methodology of designing a personal educational environment for the vocational training of music teachers lacking primary music education
Authors: Жога, Р. А.
Zhoga, R.
Keywords: персональне освітнє середовище
професійна підготовка вчителів музичного мистецтва
фахова компетентність
майбутні вчителі музичного мистецтва без базової музичної підготовки
personal educational environment
vocational training of music teachers
professional competence
future music teachers without basic music training
Issue Date: 2023
Publisher: УІПА
Citation: Жога Р. А. Результати дослідження втілення методики проєктування персонального освітнього середовища професійної підготовки вчителів музичного мистецтва без початкової музичної освіти / Р. А. Жога // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 78. - С. 73-81.
Series/Report no.: № 78;
Abstract: У статті висвітлено результати педагогічного експерименту, проведеного у 2020-2023 роках на базі комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради. У дослідженні задекларовано наявність вступників на музичні факультети закладів вищої педагогічної освіти, які не мають початкової музичної підготовки, що унеможливлює якісне опанування фахової компетентності. Цю суперечність розв’язано через проєктування персонального освітнього середовища зазначеної категорії здобувачів. Під час експериментальної роботи реалізація методики проєктування персонального освітнього середовища (ПОС) професійної підготовки вчителів музичного мистецтва без початкової музичної освіти проводилась відповідно до визначених сфер ПОС досліджуваної категорії здобувачів. Для наочності їх представлення використано діаграму Ейлера-Венна. За сфери було визначено такі, як діяльнісна, мотиваційна, креативна та особистісна. Дослідження сформованості ПОС проводилось на основі методики експертизи освітнього середовища (за В. Ясвіним), за якою виокремлено п’ять факторів діагностики: широта, інтенсивність, емоційність, мобільність, домінантність. Беручи їх до уваги, використано кваліметричний метод. Результативність ПОС перевірялось на основі визначення сформованості фахової компетентності здобувачів досліджуваної категорії. Для цього створювались індивідуальні освітні траєкторії. Процес прогнозування індивідуальної освітньої траєкторії втілено за допомогою матричного моделювання з подальшим використанням графіку «Лінія тренду» (MS Excel). Для діагностики рівня сформованості фахової компетентності досліджуваної категорії здобувачів застосовано мотиваційно-аксіологічний, особистісно-творчий та когнітивно-діяльнісний критерії оцінювання. У висновку відмічено наявність суттєвих позитивних змін у рівні сформованості фахової компетентності, що є показником дієвості спроєктованого персонального освітнього середовища здобувачів освіти без базової музичної підготовки.
The article highlights the results of the pedagogical experiment conducted in 2020-2023 on the basis of the Municipal establishment «Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy» of Kharkiv Regional Council. The study declared the presence of entrants to music faculties of higher pedagogical education institutions who do not have initial musical training, which makes it impossible to acquire professional competence. This contradiction was resolved through the design of a personal educational environment for the specified category of applicants. During the experimental work, the implementation of the methodology of designing a personal educational environment (PEE) for the vocational training of music teachers without primary music education was carried out in accordance with the defined areas of the PEE of the studied category of students. The Euler-Venn diagram is used for clarity of their presentation. The spheres were defined as activity, motivational, creative and personal. The study of the formation of PEE was conducted on the basis of the method of examination of the educational environment (according to V. Yasvin), according to which five diagnostic factors were distinguished: breadth, intensity, emotionality, mobility, and dominance. Taking them into account, the qualitative method was used. The effectiveness of the PES was checked on the basis of determining the formation of the professional competence of the applicants of the studied category. For this, individual educational trajectories were created. The process of forecasting an individual educational trajectory is implemented using matrix modeling followed by the use of the «Trend Line» graph (MS Excel). Motivational-axiological, personal-creative and cognitive-activity assessment criteria were used to diagnose the level of formation of professional competence of the researched category of applicants. The conclusion noted the presence of significant positive changes in the level of formation of professional competence, which is an indicator of the effectiveness of the designed personal educational environment for students without basic musical training.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8321
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pipo_2023_78_11.pdfЖога Р.А.470,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.