Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8319
Назва: | FORMATION OF LEGAL COMPETENCE OF FUTURE ENGINEERS-PEDAGOGUES IN THE PROCESS OF VOCATIONAL TRAINING |
Інші назви: | Формування правової компетентності майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки |
Автори: | Kotelevets, O. Kravchenko, Н. Кравченко, Г. Ю. Котелевець, О. О. |
Ключові слова: | legal competence of engineers-pedagogues vocational training training technologies project method правова компетентність інженерів-педагогів професійна підготовка тренінгові технології метод проєктів |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Kotelevets O. О. Formation of legal competence of future engineers-pedagogues in the process of vocational training / O. О. Kotelevets, Н. Yu. Kravchenko // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 78. - С. 58-65. |
Серія/номер: | № 78; |
Короткий огляд (реферат): | Legal competence is an integral part of the vocational training of future engineers-pedagogues and a
component of legal competence of a specialist. The article examines the process of forming legal
competence of future engineers-pedagogues in the conditions of a higher education institution. Attention is
drawn to the levels of formation of legal competence of a person: the level of formation of key legal
competencies, the level of formation of basic legal competencies, and the level of formation of special legal
competencies. In the process of forming legal competence in future engineers-pedagogues, a significant role
is played by the educational component, which involves the development of theoretical, practical and
personal components of legal competence.
It is noted that the educational and professional bachelor's degree program in higher education
institutions covers a wide range of modern innovative vectors of development of the theory and practice of
modern vocational education in general and vocational (vocational and technical) education in particular, but
does not pay attention to the formation of legal competence. One of the ways to improve the educational
process of legal training of future engineers-pedagogues is the active use of modern pedagogical
technologies. Interactive teaching technologies contribute to the formation of self-determination (the ability
to develop one's own position in life); the acquisition of an individual worldview; the ability to set and fulfill
tasks; and also contribute to self-realization and assertion of oneself as a personality in legal matters. At the
same time, a special place is occupied by training technologies and the project method. Trainings in the field
of legal relations, human resources management, legal conflict resolution, communication training, decisionmaking training, etc. become effective for students during their training. The use of the project method
contributes to the implementation of certain pedagogical tasks faced by teachers (intensification of the
educational process, improvement of its efficiency and quality of student learning outcomes; systematic
integration of subject tasks, etc.), and also contributes to the manifestation of student's abilities to solve legal
problems of a wider range of research and to establish legal relations between students. Правова компетентність є невід’ємною складовою професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів та складником правової компетентності фахівця. У змісті статті досліджується питання процесу формування правової компетентності майбутніх інженерів-педагогів в умовах закладу вищої освіти. Звернено увагу на рівні формування правової компетентності особистості: рівень формування ключових правових компетенцій; рівень формування базових правових компетенцій; рівень формування спеціальних правових компетенцій. У процесі формування правової компетентності у майбутніх інженерів-педагогів значну роль відіграє навчальний компонент, який передбачає розвиток теоретичного, практичного та особистісного компонентів правової компетентності. Зазначено, що освітньо-професійна програма підготовки бакалаврів у закладах вищої освіти охоплює широке коло сучасних інноваційних векторів розвитку теорії і практики сучасної професійної освіти загалом та професійної (професійно-технічної) освіти зокрема, але не звертає увагу на формування правової компетентності. Одним із напрямків удосконалення освітнього процесу правової підготовки майбутніх інженерів-педагогів є активне застосування сучасних педагогічних технологій. Інтерактивні технології навчання сприяють формуванню самовизначення (уміння виробляти свої позиції в житті); набуттю власного світогляду; уміння ставити й виконувати поставлені перед собою завдання; а також сприяють самореалізації та утвердженню себе як особистості з питань правознавства. При цьому особливе місце займають тренінгові технології та метод проєктів. Для студентів ефективними під час підготовки стають тренінги в сфері правових відносин, управління персоналом, розв’язання правових конфліктів, комунікативні тренінги, тренінги прийняття рішень тощо. Застосування методу проєктів сприяє реалізації як певних педагогічних завдань, що стоять перед викладачами (інтенсифікації освітнього процесу, підвищенню його ефективності та якості результатів навчання студентів; системній інтеграції предметних завдань тощо), так і сприяють прояву здатностей студента у вирішенні правових завдань більш широкого спектру дослідження, налагодженню правових взаємовідносин між студентами. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8319 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pipo_2023_78_9.pdf | Kotelevets O. 1 , Н. Kravchenko2 | 410,98 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.