Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8318
Назва: ТЕХНОЛОГІЇ ПОСТАНОВКИ ЦІЛЕЙ ЯК ЧАСТИНА ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
Інші назви: Technologies for setting goals as a part of the leadership competence of a vocational education teacher
Автори: Бакатанова, В. Б.
Булинін, В. О.
Bakatanova, V.
Bulynin, V.
Ключові слова: лідерство
компетентність
інженер-педагог
педагог професійного навчання
leadership
competence
engineer-teacher
vocational education teacher
SMART
MIPTAR
Дата публікації: 2023
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Бакатанова В. Б. Технології постановки цілей як частина лідерської компететності педагога професійного навчання / В. Б. Бакатанова, В. О. Булинін // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2023. - № 78. - С. 49-57.
Серія/номер: № 78;
Короткий огляд (реферат): У статті розкриваються властивості лідерства та лідерських якостей, розглядається терміни лідерство та лідерська компетентність, додається аналіз основних всесвітніх технологій постановок цілей та можливості застосування для них у підготовці майбутніх педагогів професійного навчання, наводиться авторська технологія постановки цілей MIPTAR із теоретичним обґрунтуванням її застосування в професійній освіті. Сучасні тенденції в суспільстві зробили акцент на індивідуальну ініціативу, активність особистості, самоорганізацію та саморегуляцію. Актуальним є питання надбання організаторських та лідерських навичок у молодіжному середовищі, спрямованих на вирішення конструктивних та значущих завдань у соціумі. Розвиток лідерів у прогресивному суспільстві - це не стихійний процес, а системні й активні методи навчання та виховання особистісних та лідерських якостей у людині. Лідерство є ефективним джерелом будь-яких перетворень в організаціях та спільнотах людей, результативних механізмів його прогресу та розвитку. Всі масштабні зміни в житті людства стали наслідком дій лідерів, які змінювали суспільні відносини (Б.М. Хмельницький, М. Ганді, М.Л. Кінг, Н. Манделла, Лі Куан Ю та інші) або створювали інноваційні продукти (Т. Едісон, Ф. Порше, Г. Форд, С. Джобс та інші). Роль лідерів найбільш яскраво розкривається в мінливі періоди розвитку суспільства, часи соціально-економічних перетворень, нестабільність навколишнього світу. Педагог професійного навчання – це лідер, який відповідає за підготовку робочих кадрів, тим самим виконуючи одну з ключових ролей у розвитку економіки та промисловості в нашій країні. Він виступає в ролі організатора як навчального, так і виробничого процесів. Для продуктивного виконання своїх завдань педагогу професійного навчання необхідно розвивати в собі лідерські якості, ефективно розставляти життєві та професійні пріоритети. Він, як фахівець та лідер, потребує ефективної технології постановки цілей, яка повинна враховувати всю специфіку його професії та ґрунтуватися на алгоритмі постановки цілей. Перспективи досліджень у цьому напряму полягають у можливості вдосконалити підготовку майбутніх педагогів професійного навчання та застосування запропонованого в статті алгоритму для постановки цілей у ЗВО.
The article elucidates the characteristics of leadership and leadership qualities, delves into the definitions of leadership and leadership competence, conducts an analysis of prominent global goal-setting methodologies, and explores their potential applicability in the training of future vocational education teachers. Furthermore, the article introduces the MIPTAR goal-setting technology developed by the authors, accompanied by a theoretical rationale for its implementation in vocational education. Contemporary societal trends accentuate individual initiative, autonomous engagement, selforganization, and self-regulation. The question of acquiring organizational and leadership skills in the youth environment, with the aim of addressing substantial societal challenges, remains pertinent. The cultivation of leaders in a progressive society is not an arbitrary progression but rather a systematic and proactive approach to nurturing personal and leadership qualities within individuals. Leadership is an effective source of any transformations within organizations and communities. It serves as an effective mechanism for the advancement and evolution of these entities. Profound societal changes throughout history have invariably been the consequence of the initiatives of leaders who have reshaped social dynamics, as exemplified by figures such as B.M. Khmelnytskyi, M. Gandhi, M.L. King, N. Mandella, Lee Kuan Yew, and others, or innovators like T. Edison, F. Porsche, G. Ford, S. Jobs, and others. The role of leaders is most clearly manifested in changing periods of the development of society, times of socio-economic transformations, instability of the world around. A vocational education teacher, responsible for the training of skilled workforce, occupies the role of a leader, thus performing one of the key roles in the development of the economy and industry in our country. Such individuals function as organizers of both educational and production processes. In order to execute their responsibilities effectively, vocational education teachers must cultivate leadership qualities and proficiently manage their life and professional priorities. As experts and leaders within their domain, they require an efficient goal-setting methodology that accommodates the specific requirements of their profession and aligns with a well-defined goal-setting algorithm. The potential avenues for further research in this direction encompass enhancing the training of prospective vocational education teachers and the application of the algorithm proposed in this article for goal-setting in higher education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8318
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pipo_2023_78_8.pdfБакатанова В.Б., Булинін В.О.532,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.