Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8298
Title: Modern teaching techniques used for profession-focused foreign language training of the students qualifying as engineers/engineers-pedagogue
Other Titles: Сучасні методи навчання, які використовуються при викладанні іноземних мов майбутнім інженерам та інженерам-педагогам
Authors: Uskova, T. O.
Ускова, Т. О.
Keywords: teaching techniques
specific purposes
method
information technologies
new opportunities
business outcome
specific terms
current information
викладацькі техніки
специфічні цілі
метод
інформаційні технології
нові можливості
підсумок діяльності
специфічні терміни
сучасна інформація
Issue Date: 2022
Publisher: УІПА
Citation: Uskova T. O. Modern teaching techniques used for profession-focused foreign language training of the students qualifying as engineers/engineers-pedagogue / T. O. Uskova // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - № 75. - С. 70-79.
Series/Report no.: № 75;
Abstract: Globalization of various aspects of life puts forward new challenges. One of the trends of modern life is migration of workforce, qualified engineers included, which makes it an absolute demand to revise teaching methods applied to educational process in general and to teaching foreign languages in particular, especially for specific professional purposes. Knowledge of foreign languages is especially required from graduates with engineering qualifications to get access to more job opportunities. Specialists with engineering qualifications are of great demand in various countries all over the world. Revolution in technologies and world-wide usage of the Internet boosted the process of foreign language (especially English) learning, which put forward new tasks for the teachers and professors so that they could meet new requirements and tackle new problems using developing technologies, devices and gadgets. In order to make the process of teaching more dynamic, effective and up-to date, new methods and approaches to teaching foreign languages are being worked out and applied all over the world.This article presents an overview of some ideas concerning application of specific methods and techniques as well as technologies to teaching foreign languages to future engineers and engineers-pedagogues based on the experience of using technologies to teaching foreign languages in different institutions in India, the USA and Ukraine which has been previously studied from various written sources listed at the end of the article as well as the author’s own teaching experience. Problems to be tackled while teaching foreign languages as well as effective strategies and techniques applied to teaching foreign languages are given account of and thoroughly analyzed. Special attention is paid to methods aimed at developing receptive skills such as reading authentic materials and using multimedia sources. A part of the article deals with methods applied to develop communication skills (both speaking and writing), which are of utmost importance for engineers in the present-day situation. Глобалізація різних аспектів життя висуває нові завдання. Однією з тенденцій сучасного життя є міграція робочої сили, зокрема кваліфікованих інженерів, що робить цілковито необхідним перегляд методів викладання, що впроваджуються в освітньому процесі взагалі і в викладанні іноземних мов, особливо для окремих професійних цілей. Знання іноземних мов особливо потребують випускники з інженерною кваліфікацією для отримання доступу до більшої кількості можливостей працевлаштування. Фахівці з інженерними кваліфікаціями дуже потрібні в різних країнах світу.Революція в технологіях та всесвітнє використання Інтернету посилило вивчення іноземних мов (особливо англійської), що висунуло нові завдання для викладачів, щоб вони могли відповідати новим вимогам і вирішувати нові завдання з використанням розвинутих технологій й приладів. Щоб зробити процес навчання більш динамічним, ефективним та сучасним, нові методи та підходи до викладання іноземних мов розроблюються та впроваджуються. Ця стаття надає огляд деяких ідей щодо впровадження специфічних методів і технік, зокрема технологій викладання іноземної мови майбутнім інженерам та інженерам-педагогам. Основою для статті стало вивчення досвіду використання технологій у викладанні іноземних мов у різних навчальних закладах Індії, США та України з використанням різноманітних друкованих джерел, що надані наприкінці статті, а також на підставі особистого педагогічного досвіду автора. У статті надано опис та ретельний аналіз проблем, що виникають під час викладання іноземної мови, зокрема ефективні стратегії й техніки,які використовуються. Особлива увага приділяється методам, які спрямовані на розвиток навичок сприйняття за допомогою читання автентичних матеріалів та використання мультимедійних джерел. Частина статті присвячена методам, що використовуються для развиткукомунікативних навичок (як усних, так і письмових), які дуже важливі для інженерів у сучасній ситуації.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8298
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ускова+Т..pdfhttp://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/490/400969,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.