Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8295
Назва: | Застосування методу проєктів у ході вивчення української мови іноземними студентами педагогічно-інженерних та інженерних спеціальностей |
Інші назви: | Application of the project method during the study of the Ukrainian language by foreign students of pedagogic engineering and engineering specialties |
Автори: | Ротова, Н. В. Rotova, N. V. |
Ключові слова: | метод проєктів оптимізація процесу навчання системно-діяльнісний підхід до навчання, комунікативні міжкультурні компетенції особливості використання методупроєктів у модульній системі в навчанні project method optimization of the learning process system-activity approach to learning communicative intercultural competences peculiarities of using the project method in the modular system in education |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Ротова Н. В. Застосування методу проєктів у ході вивчення української мови іноземними студентами педагогічно-інженерних та інженерних спеціальностей / Н. В. Ротова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - № 75. - С. 44-53. |
Серія/номер: | № 75; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито специфіку застосування методу проєктів при вивченні української мови іноземними студентами як технологію, яка передбачає сукупність дослідницьких, пошукових, проб лемних методів,щозастосовуються вспільній діяльності викладача і студента.Зазначено, що при навчанні українській як іноземній мові традиційно прийнято виходити з розуміння мови як діяльності, тому самий процес навчання мови повинен стати активною діяльністю студента. Сьогодні дедалі очевиднішим стає завдання переходу традиційної системи навчання, що склалася, українській мові як іноземній до проєктного способу організації навчального процесу, основноюжметою вивчення українськоїмови іноземними студентами є розвиток навичок, необхідних для ефективного застосування мови в умовах реальної повсякденної комунікації. Зауважено, що продукування усного мовлення пов'язане із цілим рядом психологічних факторів, які можуть суттєво ускладнюватицей процес. Одним із таких факторів є підвищене хвилювання студентів, отже,створення сприятливої атмосфери на заняттях, комфортних та зрозумілих умов роботи, а також використання найрізноманітніших стимулів, що позитивно впливають на мотивацію та уяву студентів, є найважливішимизавданнямвикладача. На думку авторки, саме метод проєктів відповідає цим вимогам і допомагає побудувати процес взаємодії між здобувачем вищої освіти та викладачем на основі співробітництва та педагогічної підтримки. На всіх ета пах виконання проєкту створюються передумови застосування системно-діяльнісного підходу до навчання, що сприяє розвитку творчих здібностей студентів. Доведено, що метою навчання української мови є підготовка іноземних студентів для вдосконалення всіх компонентів іншомовної комунікативної компетенції, яка є головною умовою не лише здобуття вищої освіти, а й міжкультурної комунікації в цілому. Воно здійснюється за програмою, в основі якої лежать модулі, які включають основні теми, передбачені для вивчення в рамках базового курсу, і підтеми, які передбачають більш глибоке вивчення деяких важливих аспектів у рамках основних модулів. Проєктний метод дозволяє сформувати в студентів, що навчаються, вміння самостійного ведення дослідження в заданій галузі, що допоможе їм надалі реалізовувати більш складні проєкти в їхній професійній діяльності. The article reveals the specifics of the application of the project method in the study of the Ukrainian language by foreign students as a technology that involves a set of research, search, and problem-solving methods used in the joint activity of a teacher and a student. It is noted that when learning Ukrainian as a foreign language, it is traditionally accepted to proceed from the understanding of the language as an activity; therefore, the very process of language learning should become an active activity of the student. Today, the task of transitioning the existing traditional system of teaching Ukrainian as a foreign language to a project-based way of organizing the educational process is becoming more and more obvious. The main goal of learning a foreign language is the development of skills necessary for the effective use of the language in the conditions of real everyday communication. It is noted that the production of oral speech is associated with a number of psychological factors that can significantly complicate this process. One of these factors is the increased excitement of students, therefore, the creation of a favorable atmosphere in classes, comfortable and understandable working conditions, as well as the use of a wide variety of stimuli that positively affect the motivation and imagination of students, are the most important tasks of the teacher. According to the author, it is the project method that meets these requirements and helps to build a process of interaction between higher education students and teachers based on cooperation and pedagogical support. At all stages of project implementation, prerequisites are created for the application of a system-activity approach to learning, which contributes to the development of students' creative abilities. It has been proven that the purpose of learning the Ukrainian language is to prepare foreign students to improve all components of foreign language communicative competence, which is the main condition not only for obtaining higher education, but also for intercultural communication in general. It is carried out according to a program based on modules, which include the main topics provided for study within the framework of the foundation course, and sub-topics which provide for a more in-depth study of some important aspects within the framework of the core modules. The project method allows students to develop the ability to independently conduct research in a given field, which will help them in the future to implement more complex projects in their professional activities. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8295 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ротова+Н..pdf | http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/487/403 | 1,02 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.