Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8269
Назва: Розвиток Soft Skills здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання
Інші назви: Development of Soft Skills of higher education students in distance learning
Автори: Олійник, Н. Ю.
Oliinyk, N. Y.
Ключові слова: Soft Skills
цифрові технології
віртуальне освітнє середовище
дистанційне навчання
готельно-ресторанний бізнес
модель освітнього середовища
технології дистанційного навчання
digital technologies
virtual educational environment
distance learning
hotel and restaurant business
model of educational environment
distance learning technologies
Дата публікації: 2022
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Олійник Н. Ю. Розвиток Soft Skills здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання / Н. Ю. Олійник // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - C. 13-24.
Серія/номер: № 77;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються питання розвитку м’яких навичок (Soft Skills) студентів в умовах використання дистанційних технологій навчання. На основі аналізу наукової літератури, Стандарту вищої освіти України для першого(бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 24 «Сфера обслуговування», спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», результатів опитування студентів, роботодавців визначено перелік м’яких навичок у здобувачів вищої освіти зі спеціальності «Готельно-ресторанна справа», які є вкрай важливими для щоденної професійної діяльності фахівців сфери гостинності. Встановлено, що ефективність формування гнучких навичок в онлайн-середовищі залежить від комбінації таких чинників, як: методи навчання, компетентність викладачів, рівень самодисципліни студентів, наявність технічної інфраструктури. В роботі запропоновано модель віртуального освітнього середовища, яке є комплексною системою, що включає в себе відеоуроки, вебінари, завдання, ігри та симуляції, форуми для дискусій та співпраці, оцінювання та відстеження прогресу студентів, та визначені умови його ефективного функціонування. Таке віртуальне навчальне середовище може бути ефективним інструментом для формування Soft Skills у студентів за створення наступних умов: наявність необхідних технічних засобів та програмного забезпечення; наявність кваліфікованого викладача, який забезпечує ефективну комунікацію та організацію навчального процесу; наявність якісних та зрозумілих навчальних матеріалів, які включають в себе відеоуроки, текстові матеріали, завдання та тестування; забезпечення можливості взаємодії між учасниками курсу, включаючи обговорення матеріалів, спільне вирішення завдань та проектів; створення можливості для самостійної роботи учасників курсу, забезпечення доступу до навчальних матеріалів у будь-який час та можливість працювати у власному темпі; забезпечення можливості отримання зворотного зв’язку та оцінки здобутих знань та навичок, а також забезпечення можливості для подальшого саморозвитку та покращення своїх навичок. Для реалізації розробленої моделі використано середовище LMS Moodle. В основі моделі ідея виділення у віртуальному класі різних зон (зона самостійної роботи, зона комунікації, зона творчості, зона оцінювання), які дозволяють студентам розвивати різні Soft Skills. Кожна зона має своє призначення і наповнення. Для кожної зони доцільно дібрані активності та ресурси LMS Moodle. Як перспективний напрям досліджень авторка пропонує використання нейромереж для формування Soft Skills. Нейронні мережі можуть бути корисним інструментом для розвитку Soft Skills, зважаючи на те, що вони здатні виконувати різні завдання, які пов’язані зі збільшенням продуктивності, покращенням комунікації та розвитком креативності.
The article discusses the development of soft skills of students in the context of using distance learning technologies. Drawing upon an in-depth examination of scholarly literature, the Higher Education Standard of Ukraine for the first (bachelor's) level of higher education within the domain of knowledge categorized as "Service Sector," with a specific focus on specialty 241, titled "Hotel and Restaurant Business," in conjunction with insights gleaned from the surveys of students and employers, a comprehensive list of soft skills has been identified. These identified soft skills hold pronounced significance for the day-to-day vocational endeavors of professionals within the realm of the hospitality industry. Empirical findings underscore that the effectiveness of developing flexible skills in an online environment depends on a combination of factors such as teaching methods, teacher competence, student self-discipline level, and the availability of technical infrastructure. The paper proposes a model of a virtual educational environment that is a comprehensive system that includes video lessons, webinars, tasks, games and simulations, forums for discussion and collaboration, assessment, and tracking of student progress, and identifies conditions for its effective functioning. Such a virtual learning environment can be an effective tool for developing students’ soft skills under the following conditions: the availability of necessary technical means and software, the availability of a qualified teacher who ensures effective communication and organization of the learning process, the availability of quality and understandable learning materials, which include video lessons, text materials, tasks and testing, ensuring the possibility of interaction between course participants, including discussion of materials, joint solution of tasks and projects, creating the possibility of independent work of course participants, providing access to educational materials at any time, and the possibility of working at their own pace, ensuring the possibility of feedback and assessment of acquired knowledge and skills, as well as ensuring the possibility of further self-development and improvement of their skills. The developed model was implemented using the Moodle LMS environment. The model is based on the idea of dividing the virtual class into different zones (self-study zone, communication zone, creativity zone, assessment zone), which allows students to develop various Soft Skills. Each zone has its own purpose and content. For each zone, appropriate activities and resources from the Moodle LMS are selected. As a promising direction for research, the author proposes the use of neural networks for the formation of Soft Skills. Neural networks can be a useful tool for developing Soft Skills, considering their ability to perform various tasks related to increasing productivity, improving communication, and fostering creativity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8269
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdfОлійник Н. Ю.560,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.