Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8268
Название: Опанування «зелених» компетентностей в рамках неформальної освіти: європейський зелений курс
Другие названия: Mastering "Green" Competences in Non-formal Education: European Green Deal
Авторы: Грінченко, Г. С.
Нестеренко, Р. О.
Кіпоренко, О. В.
Hrinchenko, H. S.
Nesterenko, R. O.
Kiporenko, O. V.
Ключевые слова: неформальна освіта
GreenComp
«зелені» компетентності
Європейський зелений курс,
підходи до навчання
сталий розвиток
формування сталого мислення
non-formal education
green competences
European Green Deal
approaches to learning
sustainable development
formation of sustainable thinking
Дата публикации: 2022
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Грінченко Г. С. Опанування "зелених" компетентностей в рамках неформальної освіти: європейський зелений курс / Г. С. Грінченко, Р. О. Нестеренко, О. В. Кіпоренко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - С. 5-12.
Серия/номер: № 77;
Краткий осмотр (реферат): В статті пропонується підходи до інтеграції в освітній процес неформальний формат опанування «зелених» компетентностей у закладах вищої освіти. Концепція неформальної освіти для опанування компетентностей зі сталого розвитку (GreenComp), яка була розроблена Європейською Комісією (ЄК) для забезпечення Європейського зеленого курсу базується на принципах, що запропоновані Радою Європи спільно з ЄК. В роботі обґрунтовано важливість неформальної освіти, як складової освітніх процесів та можливості, що розширюються для здобувачів вищої освіти та фахової передвищої освіти із інтеграцією неформальних заходів. Визначено проблеми та труднощі які постають на шляху інтеграції складових неформальної освіти, а саме: забезпечення якості неформальної освіти та визнання «зелених» компетентностей, що отримані шляхом неформальної освіти. На основі проведеного аналізу запропоновано шляхи інтеграції та реалізації неформального формату освіти в різні види діяльності вищого навчального закладу: навчальну діяльність поза межами формальної освіти (виходячи за рамки офіційних освітніх програм), наукову діяльність (поза та в рамках наукової діяльності закладу освіти), виховну діяльність (в рамках діяльності закладу освіти). Запропоновано приклади неформальних заходів за кожним з видів діяльності та можливості, що надаються при опануванні GreenComp в рамках таких заходів. Як стимул та мотивацію для опанування «зелених» компетентностей шляхом здобуття неформальної освіти пропонується шляхи визнання результатів, що отримані внаслідок участі у неформальних заходах та заохочення здобувачів вищої та передфахової вищої освіти. Такий підхід є дієвим механізмом для ефективного та якісного опанування «зелених» компетентностей, що охоплює навчання та навички, які не передбачені офіційними освітніми програмами, але є важливими для розвитку індивіда та суспільства в цілому з позиції сталого розвитку. Неформальна освіта сприяє розвитку екологічної свідомості та сталого мислення з урахуванням професійної та наукової діяльності. Разом з тим, запропоновані підходи інтеграції неформальної освіти у заклади вищої освіти передбачають гнучкість та адаптивність до сьогодення, що сприяє формуванню повсякденного сталого мислення та екологічної відповідальності здобувачів всіх рівнів навчання вищої та фахової передвищої освіти.
The article proposes approaches to the integration of a non-formal format of mastering "green" competences in higher education institutions into the educational process. The concept of non-formal education for the acquisition of sustainable development competences (GreenComp), which was developed by the European Commission (EC) to ensure the European Green Deal, is based on the principles proposed by the Council of Europe jointly with the EC. The paper substantiates the importance of non-formal education as a component of educational processes and the expanding opportunities for higher education students and vocational pre-higher education students with the integration of non-formal activities. The problems and difficulties that arise on the way to integrating the components of non-formal education are identified, namely: ensuring the quality of non-formal education and recognising "green" competences obtained through non-formal education. Based on the analysis, the authors suggest ways to integrate and implement non-formal education into various types of activities of a higher education institution: educational activities outside formal education (beyond the scope of formal educational programmes), research activities (outside and within the framework of the scientific activities of an education institution), and educational activities (within the framework of the activities of an education institution). Examples of informal events for each type of activity and the opportunities provided for learning GreenComp within such events are offered. As an incentive and motivation for the acquisition of "green" competences through non-formal education, the authors propose ways to recognise the results obtained through participation in non-formal activities and encourage students of higher and vocational pre-higher education. This approach is an effective mechanism for the efficient and high-quality acquisition of green competences, which includes training and skills that are not provided for in formal educational programmes but are important for the development of individuals and society as a whole, from the point of view of sustainable development. Non-formal education contributes to the development of environmental awareness and sustainable thinking, taking into account professional and scientific activities. At the same time, the proposed approaches to the integration of non-formal education into higher education institutions foster flexibility and adaptability at present, which contributes to the formation of everyday sustainable thinking and environmental responsibility of students at all levels of higher and vocational pre-higher education.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8268
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3.pdfГрінченко Г. С., Нестеренко Р. О., Кіпоренко О. В.448,44 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.