Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8261
Назва: | Завдання етичної освіти в умовах інклюзії |
Інші назви: | The task of ethics education in the context of inclusion |
Автори: | Шемигон, Н. Ю. Shemyhon, N. Y. |
Ключові слова: | інклюзія етична освіта аксіологічний підхід цінності inclusion ethical education axiological approach values |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Шемигон Н. Ю. Завдання етичної освіти в умовах інклюзії / Н. Ю. Шемигон // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - № 76. - С. 41-48. |
Серія/номер: | ;№ 76 |
Короткий огляд (реферат): | В Україні відбуваються суттєві зрушення у сфері інклюзивної освіти, що ставить багато питань у напрямку адаптації учнів з особливими потребами до сучасного освітнього простору загальноосвітнього закладу, відповідно збільшується кількість складаних питань в освітній практиці, які вимагають вирішень на етичній основі. Метою нашого дослідження є розробка змісту етичної освіти в умовах інклюзії, що сприятиме ширшому включенню етичної складової у вітчизняну педагогічну освіту. Для визначення змісту етичної освіти в дослідженні використовується аксіологічний підхід, який дозволяє розкрити сутність, структуру та зміст етичних ціннісних орієнтацій педагогічної професії в галузі інклюзії.
У проблемі етичної освіти майбутнього педагога виділено змістовну та процесуальну сторони формування етичних цінностей педагогічної діяльності. Змістовний компонент етичної освіти реалізується через відбір моральних цінностей, які виступають орієнтиром освітньої діяльності у сфері інклюзії та включення їх до етичної освіти. Процесуальний компонент базується на інформуванні про етичні цінності інклюзивної галузі та розвитку складної професійної майстерності, із розв’язання педагогічних проблем на основі певних етичних параметрів. Пропонуємо процесуальний компонент етичної освіти забезпечити шляхом надання теоретичних знань щодо категорій та етичних цінностей професійно-педагогічної діяльності, що включаються до теоретичного курсу як провідні ідеї і які є стрижнем ціннісної системи педагогічної науки. Для розв’язання питання щодо формування навичок діяльності на основі певних етичних норм та правил рекомендуємо використання методик, що передбачають проблематизацію змісту навчання. Це дозволяє пропонувати здобувачам освіти такі проблемні питання, які містять різноманітність рішень і, відповідно, необхідність демонстрації вміння діяти в межах етичних рамок професії. Це методи обговорення конкретних ситуацій, рольові ігри та діалогові технології. Таким чином, у статті схарактеризовано аксіологічний підхід як фундаментальний для етичної освіти та окреслено змістовну та процесуальну сторону етичної освіти в галузі інклюзії. In Ukraine, significant changes have been taking place in the field of inclusive education, which raises many issues regarding the adaptation of students with special needs to the modern educational space of a general education institution, respectively, the number of complex issues in educational practice that require ethical solutions is increasing. The purpose of this study is to develop the content of ethical education in conditions of inclusion, which will contribute to the increased incorporation of the ethical component in domestic pedagogical education. To determine the content of ethical education, the study uses an axiological approach that allows us to reveal the essence, structure and content of the ethical value orientations of the teaching profession in the field of inclusion. The substantive and procedural aspects of the formation of ethical values of pedagogical activity have been identified in the problem of ethical education of the future teacher. The substantive component of ethical education is implemented through the selection of moral values that serve as a guide for educational activities in the field of inclusion and their incorporation into ethical education. The procedural component is related to informing about the ethical values of the inclusive field and developing complex professional skills necessary to solve educational issues based on certain ethical parameters. We propose to provide the procedural component of ethical education by giving theoretical knowledge on the categories and ethical values of professional and pedagogical activity, which are included in the theoretical course as leading ideas, and which are the core of the value system of pedagogical science. In order to solve the issue of the development of competences of the activity based on certain ethical norms and rules, we recommend the use of methods involving the problematization of the content of training. This makes it possible to offer students problematic issues which contain ambiguity, multifaceted solutions and, respectively, the need to demonstrate the ability to act within the ethical framework of the profession. These are methods of discussing specific situations, role-playing games and dialogue technologies. Thus, the paper describes the axiological approach as a fundamental one for ethical education, and outlines the substantive and procedural aspects of ethical education in the field of inclusion. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8261 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
7.pdf | Шемигон Н. Ю. | 505,8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.