Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8259
Title: Системний підхід до опанування «зелених» компетентностей: Європейський зелений курс
Other Titles: A systematic approach to mastering green competencies: European Green Deal
Authors: Грінченко, Г. С.
Миколайко, В. В.
Ковтун, О. А.
Hrinchenko, H. S.
Mykolaiko, V. V.
Kovtun, O. A.
Keywords: системний підхід
формування сталого мислення
GreenComp
сталий розвиток
підходи до навчання
«зелені» компетентності
Європейський зелений курс
systematic approach
green competences
European Green Deal
approaches to learning
sustainable development
Issue Date: 2022
Publisher: УІПА
Citation: Грінченко Г. С. Системний підхід до опанування "зелених" компетентностей: Європейський зелений курс / Г. С. Грінченко, В. В. Миколайко, О. А. Ковтун // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - № 76. - С. 21-28.
Series/Report no.: ;№ 76
Abstract: Стаття присвячена розробці системного підходу до опанування «зелених» компетентностей у закладах вищої освіти. Системний підхід, що запропонований у статті базується на Європейській рамці компетентностей зі сталого розвитку (GreenComp), яка була розроблена Європейською Комісією для забезпечення Європейського зеленого курсу. GreenComp є універсальною моделлю, яка має на меті формування сталого мислення, екологічної свідомості та відповідальності на основі консенсусного розуміння визначення того, що передбачає сталий розвиток як компетентність. У роботі проаналізовано компетенції, з яких складається GreenComp, що об'єднані в чотири сфери та є підґрунтям до вдосконалення освітніх програм будь-якого напрямку. Оскільки GreenComp призначена для всіх студентів, незалежно від їхнього віку та рівня освіти, а також для будь-якого середовища навчання - формального, неформального та інформального, у статті пропонується інтегрувати опанування GreenComp у навчальну, виховну та наукову діяльність здобувачів вищої освіти всіх рівнів. Запропоновано окремі освітні компоненти зі сталого розвитку на освітніх рівнях: молодший бакалавр, бакалавр, та магістр, а також на третьому освітньо-науковому рівні – доктор філософії. Для забезпечення ефективності та системності набутих знань та навичок пропонується впровадити елементи навчання зі сталого розвитку у загальні та спеціальні (фахові) освітні компоненти в рамках формальної освіти. Кожен із запропонованих освітніх компонентів поєднує загальні цілі опанування «зелених» компетентностей та вдосконалюється з кожним рівнем освітнього рівня, що дає змогу опанувати, закріпити та покращити набуті компетентності на кожному рівні. Окрім освітніх компонентів, що забезпечують вивчення «зелених» компетентностей, пропонується впровадити елементи засвоєння GreenComp у всі освітні компоненти. Як складові системного підходу в статті запропоновано заходи неформальної та інформальної освіти, що дають змогу формувати стале мислення в повсякденному житті та діяльності, розвивати відповідальність та потенціал здобувачів вищої освіти у сфері забезпечення сталого розвитку.
The article is devoted to the development of a systematic approach to the development of green competences in higher education institutions. The systematic approach proposed in the article is based on the European Sustainable Development Competence Framework (GreenComp), which was developed by the European Commission to support the European Green Deal. The GreenComp is a universal model that aims to foster sustainable thinking, environmental awareness and responsibility, based on a consensus understanding of what constitutes sustainable development as a competence. The paper analyses the competences that make up GreenComp, which are grouped into four areas and are the basis for improving educational programmes of any kind. Since GreenComp is intended for all students, regardless of their age and level of education, as well as for any learning environment – formal, non-formal and informal, the article proposes to integrate the GreenComp into the educational and research activities of higher education students of all levels. Separate educational components on sustainable development are proposed at the following educational levels: junior bachelor, bachelor and master degrees, as well as at the third educational and scientific level, which is PhD. To ensure the effectiveness and consistency of the acquired knowledge and skills, it is proposed to introduce elements of sustainable development education in general and specialised (vocational) educational components within formal education. Each of the proposed educational components combines the general goals of acquiring green competences and is improved with each level of education, which makes it possible to master, consolidate and improve the acquired competences at each level. In addition to the educational components that ensure the study of green competences, it is proposed to introduce elements of GreenComp learning into all educational components. As part of a systemic approach, the article proposes non-formal and informal education measures that allow fostering sustainable thinking in everyday life and activities and develop responsibility and potential of higher education students in the field of sustainable development.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8259
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdfГрінченко Г. С., Миколайко В. В., Ковтун О. А.449,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.