Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8252
Название: ПЕДАГОГІЧНО-ВИХОВНИЙ АСПЕКТ ІСТОРИЧНОЇ ПРАЦІ М. АРКАСА «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ-РУСІ»
Другие названия: Pedagogical and educational aspect of the historical work of M. Arkas “History of Ukraine-Rusʺ
Авторы: Шарата, Н. Г.
Бакумекко, Т. К.
Sharata, N.
Bakumenko, T.
Ключевые слова: національне відродження
патріотизм
духовні цінності
педагогічні ідеї
громадсько-просвітницька діяльність
national revival
patriotism
spiritual values
pedagogical ideas
public and educational activities
Дата публикации: 2021
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Шарата Н. Г. Педагогічно-виховний аспект історичної праці М. Аркаса "Історія України-Русі" / Н. Г. Шарата, Т. К. Бакуменко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 73. - С. 76-83.
Серия/номер: № 73;
Краткий осмотр (реферат): Видатні особистості та їхнє історичне значення часто репрезентують відповідно до основної діяльності. Разом з тим видатну особистість можна розглядати і з іншого погляду, зокрема діяльність історика, композитора, засновника «Просвіти» в місті Миколаїв М. Аркаса можна проаналізувати й із позицій педагогічних пошуків і надбань. І важко не погодитися, що несе вона в собі великий виховний педагогічний потенціал. Відповідно до цього можна сформулювати мету дослідження, а саме: розглянути та проаналізувати працю М. Аркаса «Історія України- Русі» в контексті її виховного ідеалу та педагогічного змісту, акцентувавши увагу на визначенні цінності поглядів М. Аркаса та його місці і значенні у контексті розвитку культурно-освітнього руху в Україні II половини XIX – початку XX ст. Методологічна основа дослідження ґрунтується на загальнонаукових принципах історичного пізнання й історичності, об’єктивності, системності, комплексності, науковості, багатофакторності. Важливе значення надано використанню загальнонаукових методів (біографічному аналізу, синтезу, класифікації), міждисциплінарних (структурно-системному підходу) та власне історичних (ретроспективному, проблемнохронологічному, порівняльно-історичному, описовому). Наукова новизна даного дослідження полягає в тому, що зроблено спробу розширити педагогічно-виховний аспект історичної праці М. Аркаса «Історія України-Русі». Визначено цінність використання творчою доробку М. Аркаси як значного фактору виховання патріотичних почуттів, громадянської позиції, людяності. Саме дослідник переконаний, що запорукою становлення справжнього патріота є вивчення історичної спадщини рідного краю, народу, що й слугувало основою для написання книги «Історія УкраїниРусі». М. Аркас поставив на перший план вивчення історій народу – одного з найцінніших духовних скарбів. Саме в цьому полягає одна з основних засад її виховного потенціалу. Крім того, є всі підстави вважати «Історію України-Русі» повноцінним підручником. І справа не лише в популярному викладенні матеріалу та ілюстраціях. Тут є такі важливі принципи навчання, як зацікавленість, послідовність, науковість змісту.
Prominent personalities and their historical significance are often represented with regard to their main activity. At the same time, the outstanding personality can be also considered from other point of view; in particular, the activity of M. Arkas, a historian, composer, and the founder of “Prosvita” in the city of Nikolaev, can be analyzedfrom the standpoint of pedagogical research and achievements. It cannot be argued that it has a great educational and pedagogical potential. Accordingly, we can formulate the purpose of the study, namely: to consider and analyze the work of M. Arkas“History of Ukraine-Rus” in the context of its educational ideal and pedagogical content, focusing on determining the value, place and importance of the ideas of M. Arkas in the context of the cultural and educational movement in Ukraine in the second half of the 19th – early 20th centuries. The methodological basis of the study is grounded on the general scientific principles of historical knowledge and historicity, objectivity, system-orientation, complexity, scientificity, and multifactoriality. Particular emphasis is placed on the use of general scientific methods (biographical analysis, synthesis, and classification), as well as interdisciplinary (structural and systematic approach) and historical (retrospective, problem-chronological, comparative-historical, and descriptive) methods. The scientific novelty of this study is that an attempt was made to expand the pedagogical and educational aspect of the historical work of M. Arkas“History of Ukraine-Rus”. The value of using M. Arkas's creative work as a significant factor in educating patriotic feelings, civic position, and humanity is determined. The researchers are convinced that the key to becoming a true patriot is to study the historical heritage of one’s proper motherland and local people, which served as the basis for writing the book “History of UkraineRus”. M. Arkas brought to the fore the study of the history of the people, which is one of the most valuable spiritual treasures. This is one of the main principles of its educational potential. In addition, there is every reason to consider the book “History of Ukraine-Rus” to be a full-fledged textbook. And it is not just about the popular presentation of material and illustrations; there are such important principles of learning as interest, consistency, and scientific content.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8252
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pipo_2021_73_11.pdfШарата Н.Г.1 , Бакумекко Т. К.2361,23 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.