Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6318
Назва: | ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА В СИСТЕМІ НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ – ВИМОГА ЧАСУ |
Інші назви: | Formation and development of the educator’s digital competence in a lifelong learning system as a demand of modern times |
Автори: | Харківська, А. А. |
Ключові слова: | навчання впродовж життя діджиталізація цифрова компетентність цифрові технології |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Харківська А. А. Формування та розвиток цифрової компетентності педагога в системі навчання впродовж життя – вимога часу / А. А. Харківська // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 66. - С. 98-105. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано феномен діджиталізації, що стрімко охоплює майже всі сфери діяльності дорослої людини. Мова йде про цифрову економіку, діджиталізацію виробництва, фінансової сфери, бізнесу та професій. В епіцентрі діджиталізації перебуває й освіта. Наразі відбувається найважливіша трансформація сьогодення – перехід із офлайн до онлайн-режиму або діджиталізація. Глобальна діджиталізація має значний вплив на підвищення вимог до педагогічних кадрів. Педагог, який не володіє сучасними цифровими технологіями та не може використовувати їх у своїй професійній діяльності, навряд зможе забезпечити якість освітнього процесу. Це актуалізує проблему підвищення рівня цифрової компетентності педагога відповідно до завдань модернізації освіти. Дослідження присвячено проблемі формування та розвитку однієї з ключових компетентностей педагогів – цифрової. Проаналізовано сутність понять «компетентність», «компетенція», різні підходи щодо визначення цифрової компетентності педагогів. Наукові методи аналізу, синтезу, спостереження, опису та порівняння використовувались для визначення особливостей формування та розвитку цифрової компетентності педагогів в умовах навчання впродовж життя. Отримані результати підтверджують, що цифрову компетентність можна трактувати як готовність і здатність орієнтуватися в цифровому просторі, використовувати цифрові технології для доступу до інформації, її пошуку, обробки, професійно- критичного оцінювання, продукування, використання й поширення у власній професійній діяльності. У процесі формування та розвитку даної компетентності педагог має опанувати знання, уміння, навички у сфері застосування цифрових технологій; розвивати свої комунікативні здібності, які базуються на цифрових технологіях; уміти орієнтуватися в професійному цифровому середовищі; сприймати та аналізувати нову інформацію, здійснювати самоаналіз діяльності. Автором визначено принципи формування та розвитку цифрової компетентності педагогів. Проведено аналіз проекту Європейської Комісії «Структура цифрової компетентності для педагогів (DigCompEdu)», зміст якого визначає напрями для підвищення рівня цифрової компетентності педагогічних кадрів у системі навчання впродовж життя. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6318 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | 220,15 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.