Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6316
Назва: ФУНКЦІЇ І КОМПЕТЕНТНОСТІ ЛЮДЕЙ ІЗ ВАДАМИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДИЗАЙНЕРІВ ОДЯГУ
Інші назви: Functions and competences of people with disabilities in the context of training fashion designers
Автори: Рябчиков, М.Л.
Литвин, О.О.
Нечипор, С.В.
Єгоров, О.В.
Ключові слова: навчання людей із вадами
компетентності
результати навчання
дублінські дескриптори
дизайн одягу
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Функції і компетентності людей із вадами при підготовці дизайнерів одягу / М. Л. Рябчиков, О. О. Литвин, С. В. Нечипор, О. В. Єгоров // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 66. - С. 82-89.
Короткий огляд (реферат): Доведена можливість і доцільність використання матричної структури компетентностей для формування змісту навчання людей із вадами в процесі підготовки дизайнерів одягу. Спільне використання Міжнародної класифікації функцій, вад і здоров’я, а також вимог стандарту вищої освіти для спеціальності 182 «Технології легкої промисловості» дозволило сформувати систему дескрипторів, що включають як загальні рекомендовані стандартом та Європейською комісією, так і міжнародними нормами для людей з вадами руху. Були визначені основні функції діяльності спеціаліста в галузі легкої промисловості і дизайну, що в загальному вигляді включають проектувальну, технологічну, управлінську і бізнес компетентність. Для осіб із вадами до цих функцій необхідно додати додаткові, що визначають загальні спроможності цих людей, визначених Міжнародною класифікацією функцій, вад і здоров’я. У результаті аналізу функцій діяльності, компетентностей та дескрипторів, специфічних для людей із вадами була сформована матриця, що визначає особливості навчання таких людей. На відміну від відомої системи дублінських дескрипторів, пропонована матриця включає додаткові складові, що враховують специфічні можливості для інвалідів, що визначаються, по-перше, їх фізичною мобільністю, по-друге мобільністю спілкування. Такі дескриптори можуть включати використання виробів і технологій для особистого переміщення і перевезення всередині приміщення і ззовні, комунікацію з персоналом, що здійснює догляд і допомогу, базові і складні економічні відносини, економічна самостійність для визначення компетентностей і результатів навчання відносно фізичної мобільності. Особливості мобільності спілкування, що визначають навчання людей із вадами, можуть включати уточнення вимог у процесі спілкування в межах формальних і неформальних об’єднань, системи і політику соціального страхування особам, що забезпечує грошову підтримку людям із вадами. У процесі формування системи підготовки людей із вадами активно використовується платформа ГО Харківський кластер легкої промисловості та дизайну спільно з кафедрою Технологій і дизайну Української інженерно педагогічної академії.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6316
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf247,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.