Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5488
Title: | ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В УКРАЇНІ |
Authors: | Майковська, В. І. |
Keywords: | професійна підготовка практико-орієнтоване навчання практико- орієнтований підхід кінцевий продукт професійного навчання навчальна діяльність студента, професійна діяльність фахівця |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Майковська В. І. Практико-орієнтоване навчання як засіб професіоналізації підготовки майбутніх фахівців в Україні / В. І. Майковська // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2016. - № 50-51. - С. 161-167. |
Abstract: | В умовах світової інтеграції України розвиток вищої професійної освіти в державі має забезпечити якість професійної підготовки, що робить актуальною орієнтацією вищих навчальних закладів на здатність їх випускників до практичної реалізації надбаних компетенцій.У статті розглянуто практико-орієнтоване навчання як засіб професіоналізації підготовки майбутніх фахівців, розкрито його сутність у вищій школі. Встановлено, що даний підхід є предметом наукових досліджень багатьох вітчизняних і зарубіжних учених, проте його методологічні, теоретичні й технологічні аспекти мало вивчені, структуровані та обґрунтовані, а сам він досі залишається недостатньо дослідженим. У статті обґрунтовується доцільність впровадження практико-орієнтованого підходу в професійну підготовку і представляється досвід формування підприємницької ініціативи студентів на його засадах. Дослідження спирається на результати аналізу застосування категорії «практико- орієнтований підхід у професійному навчанні» в фаховій літературі, що дозволяє констатувати: науковці розглядають його як засіб орієнтації навчального процесу на кінцевий продукт професійного навчання – конкретизовані види дій, засвоєні студентами у вигляді досвіду під час роботи з навчальною інформацією. Це дозволяє в процесі професійної підготовки моделювати предметний зміст фахової діяльності та забезпечувати умови трансформації навчальної діяльності студента у професійну діяльність фахівця. Основним засобом реалізації практико-орієнтованого підходу є практико-орієнтовані завдання, а неодмінною умовою їх застосування – розробка коректних умов цих завдань. Впровадження практико-орієнтованого підходу вимагає створення викладачами середовища, в якому студенти мають можливість виявити і реалізувати свій інтерес до пізнання, зробити його усвідомленою потребою в саморозвитку, власній професійній та соціальній адаптації. Прагнення знайти розумний баланс між академічною і прагматичною складовими професійної підготовки реалізовується у залученні студентів до створення практико-орієнтованих проектів, котрі є результатом індивідуальної або колективної діяльності за чітко визначеними правилами. Результатом пошуків автора щодо створення практико-орієнтованого середовища в Харківському торговельно-економічному інституті КНТЕУ стало започаткування Програми «Молодь в підприємництві». Способом участі студентів в Програмі є створення ними команд, які реалізують свої ідеї на практиці у вигляді проектів; документують власну діяльність у формі звітів; артистично і дохідливо презентують створені та реалізовані проекти членам журі – потенційним працедавцям й інвесторам, представникам державних установ. Подальші наукові пошуки автора пов’язані з розробкою технології практико-орієнтованої підготовки фахівців на тлі реалізації в Харківському торговельно-економічному інституті КНТЕУ Програми «Молодь в підприємництві». |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5488 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.