Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5338
Title: | АНАЛІЗ АВТОРСЬКИХ ПІДХОДІВ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ЗМІСТОВНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЦІННОСТІ ЯК НАУКОВОЇ КАТЕГОРІЇ |
Authors: | Коваленко, С.О. |
Keywords: | цінності характеристики цінностей цінності як наукові категорії авторськи підходи аспекти дослідження особистісно-діяльністний підхід |
Issue Date: | Nov-2016 |
Abstract: | Незважаючи на неоднозначність позицій учених щодо визначення цінностей, їх теоретичний аналіз дозволяє більшість виділених понять розділити, хоча і умовно, на низку груп у відповідності з авторськими підходами. Коротко проаналізуємо ті з них, які більшою мірою співвідносяться зі змістовними аспектами нашого дослідження. Серед них ми в першу чергу звертаємо увагу на особистісно-діяльністний підхід (К. Абульханова-Славська, Л. Буєва, А. Дусавицькій, Е. Зав’ялова, В. Ігнатова, А. Коршунов, А. Леонтьєв, В. Нестеренко, В. Серіков, Л. Тархан та ін.). Його прихильники розкривають сутність цінностей як результат активної діяльності її суб’єкта. Сенс їх поглядів полягає в тому, що пізнається сутність цінності і усвідомлюється тільки в процесі суспільної діяльності, коли виявляється позитивна значущість певних об’єктів, їх можливість бути корисними для людини. Тому можна сказати, що в понятті ,,цінність” відображається певне ставлення до предметів або явищ, їх оцінка. Іншими словами, поняття цінності свідчить, що в результаті практичної діяльності виявлена усвідомлена здатність певних об’єктів природної та соціальної предметності задовольняти суспільно й особистісно-необхідні потреби й інтереси, тобто в цінності втілено досвід. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5338 |
Appears in Collections: | Наукові видання (Навчально-науковий професійно педагогічний інститут) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kovalenko.docx | 18,02 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.