Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3909
Title: | ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДРУЧНИКА З ДИСЦИПЛІНИ «ОПЕРАЦІЙНІ СИСТЕМИ І СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ» Organization of Independent Students Work by Means of Electronic Textbooks in the Discipline "Оperating System and System Programming" |
Authors: | Чорна, А. В. Chorna A. |
Keywords: | самостійна робота структура курсу підготовка майбутніх фахівців електронний підручник іndependent work textbooks training of future professionals course structure |
Issue Date: | 27-Jan-2015 |
Citation: | Чорна А. В. Організація самостійної роботи студентів засобами електронного підручника з дисципліни «Операційні системи і системне програмування» / А. В. Чорна // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2014. - № 42-43. - С. 205-209. |
Abstract: | Однією з актуальних проблем вищої школи на сучасному етапі є проблема пошуку ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу, їх раціонального використання у процесі професійної підготовки майбутніх спеціалістів. У свою чергу вища освіта спрямована на створення цілісної системи безперервної освіти, на розширення сфери самостійної діяльності студентів в умовах залучення до процесу пізнання інформаційних та телекомунікаційних комп’ютерних технологій, які формують навички самоорганізації та самоосвіти. In this article the definition of "independent work" and "electronic textbook" are identified. The author shows role of Internet technologies in organizations independent work. Advantages of use the electronic books in the organization of independent work is defined. The paper covers the general features of the structure of the electronic textbook on the subject "Operating Systems and System Programming" at the organization of students independent work and the benefits of using it in the learning process. The structure of the electronic textbook and its principles of interaction are created. The paper shows the relevance of material presented in the article, due to the needs of the application of ICT in the classroom. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3909 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chorna.doc | 324 kB | Microsoft Word | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.