Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3167
Title: | РЕСУРСНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ПРАВОСВІДОМОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЧЕРЕЗ ЗМІСТ ПРАВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН |
Other Titles: | RESOURCE APPROACH IN FORMING THE LEGAL CONSCIENCE OF FUTURE TEACHERS THROUGH JURISPRUDENTIAL SUBJECTS’ CONTENT |
Authors: | Микитюк, С. О. Mykytiuk, S. |
Keywords: | ресурсный подход правосознание знания учитель личность resource approach legal conscience legal knowledge education teacher |
Issue Date: | 18-Feb-2014 |
Abstract: | The article reveals the importance of resource approach in forming the legal conscience of future teachers. In the article there were stated certain positions regarding the use of potential jurisprudential subjects’ content for making legal knowledge, evaluations, suggestions, the involvement of educational institution student to the legal education of the population within the project study of jurisprudential subjects. Also the author indicated that the resource approach changes the strategy of communication, namely focuses on the distribution of active forms and methods. В статье раскрыто значение ресурсного подхода в формировании правосозна- ния будущих учителей. Изложены отдельные позиции касательно использования поте- нциала содержания правоведческих дисциплин для формирования правовых знаний, оценок, установок, вопрос привлечения студентов педагогических учебных заведений к правовому просвещению населения в пределах проектного изучения правоведческих ди- сциплин. Также указано, что ресурсный подход меняет стратегию педагогического процесса, а именно ориентирует на распространение активных форм и методов обучения. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3167 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.