Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3167
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМикитюк, С. О.-
dc.contributor.authorMykytiuk, S.-
dc.date.accessioned2014-02-18T09:15:05Z-
dc.date.available2014-02-18T09:15:05Z-
dc.date.issued2014-02-18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/3167-
dc.description.abstractThe article reveals the importance of resource approach in forming the legal conscience of future teachers. In the article there were stated certain positions regarding the use of potential jurisprudential subjects’ content for making legal knowledge, evaluations, suggestions, the involvement of educational institution student to the legal education of the population within the project study of jurisprudential subjects. Also the author indicated that the resource approach changes the strategy of communication, namely focuses on the distribution of active forms and methods. В статье раскрыто значение ресурсного подхода в формировании правосозна- ния будущих учителей. Изложены отдельные позиции касательно использования поте- нциала содержания правоведческих дисциплин для формирования правовых знаний, оценок, установок, вопрос привлечения студентов педагогических учебных заведений к правовому просвещению населения в пределах проектного изучения правоведческих ди- сциплин. Также указано, что ресурсный подход меняет стратегию педагогического процесса, а именно ориентирует на распространение активных форм и методов обучения.uk_UK
dc.subjectресурсный подходuk_UK
dc.subjectправосознаниеuk_UK
dc.subjectзнанияuk_UK
dc.subjectучительuk_UK
dc.subjectличностьuk_UK
dc.subjectresource approachuk_UK
dc.subjectlegal conscienceuk_UK
dc.subjectlegal knowledgeuk_UK
dc.subjecteducationuk_UK
dc.subjectteacheruk_UK
dc.titleРЕСУРСНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ПРАВОСВІДОМОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЧЕРЕЗ ЗМІСТ ПРАВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІНuk_UK
dc.title.alternativeRESOURCE APPROACH IN FORMING THE LEGAL CONSCIENCE OF FUTURE TEACHERS THROUGH JURISPRUDENTIAL SUBJECTS’ CONTENTuk_UK
Розташовується у зібраннях:Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mykyt.pdf305,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.