Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3139
Title: СОЦІОМЕТРИЧНА ПОПУЛЯРНІСТЬ Й ІНТЕЛЕКТ ДІВЧАТОК ТА ХЛОПЧИКІВ ОЧИМА ВЧИТЕЛЯ МОЛОДШИХ КЛАСІВ
Other Titles: SOCIOMETRICAL POPULARITY AND INTELLECT OF GIRLS AND BOYS BY VIEW OF YOUNGER FORMS TEACHER
Authors: Гімаєва, Ю. А.
Gimayeva, Y.
Keywords: ученик
мальчик
младший школьный возраст
популярность
интеллект
учитель
оценка
корреляция
структура
pupil
girl
девочка
boy
younger school age
popularity
intellect
teacher
apprehension
correlation
structure
Issue Date: 17-Feb-2014
Abstract: Статья посвящена вопросу восприятия учителем младшеклассников - девочек и мальчиков - в аспекте их умственного развития и популярности среди сверстников. Ожидания и оценки со стороны учителя могут зависеть от пола ребенка. Содержа- нием работы является анализ корреляционных связей между социометрическим ста- тусом, объективными оценками развития интеллекта девочек и мальчиков и оценками их умственного развития, поведенческих, эмоциональных, волевых и других проявлений самими учителями в 1-м, 2-м и 3-м классах. Выделены факторные структуры оценок и связи, характеризующие как детей в целом, так и отдельно девочек и мальчиков. The article contains the research of apprehension by teacher of girls and boys young- er forms pupils’ mental development and popularity in class group. Expectations and appre- ciations of teacher can depend of pupils’ gender. The subject of this article is analysis of cor- relations between boys’ and girls’ sociometrical status, objective appreciations of intellectual development and teachers’ appreciations of their mental development, peculiarities of behav- iour, emotions and something else in 1st, 2d and 3d forms. Apprehensions’ factoral structures and connections which characterize as children in whole, and girls and boys separately were discovered.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3139
Appears in Collections:Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gima.pdf245,55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.