Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3139
Title: | СОЦІОМЕТРИЧНА ПОПУЛЯРНІСТЬ Й ІНТЕЛЕКТ ДІВЧАТОК ТА ХЛОПЧИКІВ ОЧИМА ВЧИТЕЛЯ МОЛОДШИХ КЛАСІВ |
Other Titles: | SOCIOMETRICAL POPULARITY AND INTELLECT OF GIRLS AND BOYS BY VIEW OF YOUNGER FORMS TEACHER |
Authors: | Гімаєва, Ю. А. Gimayeva, Y. |
Keywords: | ученик мальчик младший школьный возраст популярность интеллект учитель оценка корреляция структура pupil girl девочка boy younger school age popularity intellect teacher apprehension correlation structure |
Issue Date: | 17-Feb-2014 |
Abstract: | Статья посвящена вопросу восприятия учителем младшеклассников - девочек и мальчиков - в аспекте их умственного развития и популярности среди сверстников. Ожидания и оценки со стороны учителя могут зависеть от пола ребенка. Содержа- нием работы является анализ корреляционных связей между социометрическим ста- тусом, объективными оценками развития интеллекта девочек и мальчиков и оценками их умственного развития, поведенческих, эмоциональных, волевых и других проявлений самими учителями в 1-м, 2-м и 3-м классах. Выделены факторные структуры оценок и связи, характеризующие как детей в целом, так и отдельно девочек и мальчиков. The article contains the research of apprehension by teacher of girls and boys young- er forms pupils’ mental development and popularity in class group. Expectations and appre- ciations of teacher can depend of pupils’ gender. The subject of this article is analysis of cor- relations between boys’ and girls’ sociometrical status, objective appreciations of intellectual development and teachers’ appreciations of their mental development, peculiarities of behav- iour, emotions and something else in 1st, 2d and 3d forms. Apprehensions’ factoral structures and connections which characterize as children in whole, and girls and boys separately were discovered. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3139 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.