Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3105
Title: | ВИЯВЛЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЯ ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТА ПРИ ВИВЧЕННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ |
Other Titles: | REVEALING AND REALIZING STUDENT’S POTENTIAL BY STUDYING HIGHER MATHEMATICS |
Authors: | Олексенко, В. М. Oleksenko, V. |
Keywords: | высшая математика обучение самореализация студактивное занятие студент higher mathematics studying self-realization studactive lesson student |
Issue Date: | 17-Feb-2014 |
Abstract: | Приведены результаты педагогического эксперимента относительно раскрытия и реализации потенциала студентов. В эксперименте участвовало по 328 студентов ко- нтрольных и экспериментальных групп. Установлено, что обучение, ориентированное на целенаправленную систематическую самореализацию, обеспечивается в единстве интеллектуального, физического и гуманного развития на студактивных занятиях. Рас- крыты компоненты этого процесса и основные умения студентов. С помощью критерия Макнамары доказано, что применение студактивных занятий при изучении высшей ма- тематики способствует самореализации студентов. The results of a pedagogical experiment concerning revealing and realizing stu- dents`potential are listed. 328 students of a control and experimental groups took part in the experiment. It is determined that studying which is oriented at aim-directed systematic self- realization is provided in unity of intellectual, physical and humane development at studactive lessons. The components of this process and basic skills of students are revealed. According to McNamara criterion it is proved that using studactive lessons by studying higher mathe- matics favors self-realization of students. |
Description: | Олексенко, В. М. Виявлення і реалізація потенціалу студента при вивченні вищої математики [Текст] / В. М. Олексенко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. - 2012. - № 2. - С. 49-55. - Бібліогр. в кінці ст. 8 назв. (Шифр в БД Т546389/2012/2) |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3105 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.