Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3101
Title: | РЕСУРСНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ ВЧИТЕЛЯ |
Other Titles: | RESOURCE METHOD IN TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT |
Authors: | Микитюк, С. О. Mykytyuk, S. |
Keywords: | ресурсный подход профессиональные качества профессиональное становление принцип учитель resource method professional skills professional development principle teacher |
Issue Date: | 17-Feb-2014 |
Abstract: | В статье через призму ресурсного подхода выделены группы профессиональных качеств профессионального становления личности будущего специалиста: аффективно- мотивационные, нормативно-регулятивные, поведенческие. Указано, что развитие аффективно-мотивационной группы профессиональных качеств происходит в процессе тренингов, нормативно-регулятивные качества – в традиционных формах профессиональной подготовки, поведенческие – в ходе учебного взаимодействия с субъектами педагогического процесса. Конкретизированы принципы, которые содействуют успешному профессиональному становлению будущих учителей. In the article there were selected groups of professional skills for professional development of future professional: affective-motivational, legal and regulatory, behavioral. The article states that the development of affective-motivational group of professional skills happens in the process of training classes, legal and regulatory skills - in traditional forms of professional training, behavioral - during training interaction with the subjects of educational process. Also the author concretized the principles that have influence on successful professional development of future teachers. |
Description: | Микитюк, С. О. Ресурсний підхід у професійному становленні вчителя [Текст] / С. О. Микитюк // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія : щоквартальний науково-практичний журнал. - 2012. - № 3. - С. 14-18. - Бібліогр. в кінці ст. 4 назв. (Шифр в БД Т546389/2012/3) |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3101 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.