Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2895
Title: | УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ |
Other Titles: | Improvement of Professional and Applied Physical Preparation in the Highest Pedagogical Institutions |
Authors: | Ремзі, I. В. Ramsey, I. |
Keywords: | perfecting physical education higher school integrated discipline professionally applied physical fitness integrative properties усовершенствование физическое воспитание высшая школа интегрированные дисциплины профессионально-прикладная физическая подготовка учебный процесс интенсифицирование удосконалення фізичне виховання вища школа інтегровані дисципліни професійно-прикладна фізична підготовка інтенсифікація навчальний процес |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogical Academy |
Citation: | Ремзі, І. В. Удосконалення професійно-прикладної фізичної підготовки у вищих педагогічних закладах [Текст] / І. В. Ремзі // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. праць / Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2012. - Вип. 34-35. - С. 316-320. |
Abstract: | This paper shows the possibility of perfecting physical education in a higher school by
introducing the system of integrated discipline "Professionally applied physical fitness" and
establishes its integrative properties. The article gives the particular examples and reasons as far as the introduction of means and tasks into studies is concerned. Обґрунтовано можливість удосконалення фізичного виховання у вищій школі шляхом введення інтегрованої за системного підходу дисципліни "Професійно-прикладна фізична підготовка", встановлено її інтегративні властивості та особливості за суттю інтенсифікованого навчального процесу. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2895 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12rivhpi.pdf | 201,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.