Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2888
Title: | OPTIMIZATION OF THE PROCESS OF LASER MARKING OF PRODUCTS MADE OF TOOL STEEL |
Other Titles: | Оптимизация процесса лазерной маркировки изделий из инструментальной стали Оптимізація процесу лазерного маркування виробів із інструментальної сталі |
Authors: | Lazov, L. Petrov, N. Лазов, Л. Петров, Н. |
Keywords: | азерная маркировка инструментальная сталь контраст laser marking tool steel contrast контраст волоконний лазер багаторазова дія розфокусування |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogics Academy |
Citation: | Lazov, L. Optimization of the process of laser marking of products made of tool steel [Текст] / L. Lazov, N. Petrov // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. праць / Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2012. - Вип. 34-35. - P106-110. (Шифр в БД 74.58/П 78-258172) |
Abstract: | Special consideration is given to parameters affecting the contrast of laser marking on tool
steel products and relevant experimental results are reported related to determining the critical
density of laser radiation power in melting and evaporation of steel types У7 and Р6М5. The dependence of contrast from marking speed and power density is also presented. Розглянуто взаємодію розфокусування та багаторазової взаємодії під час маркування зон на контраст відносно вуглецевої сталі. Проаналізовано результати експерименту щодо єдиного та подвійного маркування, що виконується вдвічі швидше. Також експерименти, які пов’язані із взаємодією розфокусування мають два напрями: порівняння результатів для двох волоконних лазерів із різною відстанню фокусування та при фокусуванні вище поверхні виробу, зануреного в речовину. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2888 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12llmts1.pdf | 352,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.