Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2764
Title: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ У ЗМІСТІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ШКІЛ УКРАЇНИ У 1981-1990 РОКАХ
Other Titles: Features of Economic Knowledge of Students in the Content of Secondary Education Schools in Ukraine in 1981-1990
Authors: Василенко, Г. В.
Vasilenko, А.
Keywords: economic education
economic knowledge
forms of education
methods of formation
the content of secondary education
the secondary school
содержание среднего образования
экономические знания
формы обучения
общеобразовательное учебное заведение
економічна освіта
економічні знання
форми навчання
методи формування
зміст середньої освіти
поняття
загальноосвітній навчальний заклад
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Василенко, Г. В. Особливості формування економічних знань учнів у змісті середньої освіти шкіл України у 1981-1990 роках [Текст] / Г. В. Василенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 26-29.
Abstract: In the article features of formation of economical knowledge of pupils of secondary school are stated; forms, methods of their formation are generalized; the main economic concepts which were studied at school in Ukraine of 1981-1990 are defined. Positive and negative effects of the economic formation of students' knowledge and their impact on the modern stage.
Розкрито особливості формування економічних знань учнів у змісті середньої освіти в Україні 1981-1990 років; узагальнено основні форми, методи їх формування; визначено економічні поняття. Схарактеризовано позитивні і негативні наслідки формування економічних знань учнів, їх влив на сучасному етапі.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2764
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12vavesu.pdf198,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.