Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2754
Title: ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Other Titles: Problem of Formation of Spiritual Values of Primary School age Children
Authors: Польшина, Ю. Ю.
Polshina, Y.
Keywords: spiritual values
moral values
spiritual development of personality
formation of personality
primary school age childen
духовные ценности
моральные ценности
духовное развитие личности
младшие школьники
духовність
цінність
духовні цінності
моральнi цiнностi
духовний розвиток особистості
формування цінностей
молодші школярі
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Польшина, Ю. Ю. До проблеми формування духовних цінностей молодших школярів [Текст] / Ю. Ю. Польшина // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 219-222.
Abstract: In the article the issues of forming of spiritual values of primary school age children are exposed in the conditions of alteration of the Ukrainian state. A concept “spirituality”, “value”, “spiritual values”, “moral values” are analysed. The role of school in formation of spiritual values of schoolchildren is determined. Basic terms which influence on formation of spiritual values of schoolchildren are stated in the article.
роблеми формування духовних цінностей молодших школярів Розкрито актуальні проблеми формування духовних цінностей молодших школярів в умовах розбудови української держави. Проаналізовано поняття «духовність», «цінність», «духовні цінності», «моральні цінності». Визначено роль загальноосвітнього закладу у формуванні духовних цінностей школярів. Представлено основні умови, що впливають на формування духовних цінностей школярів.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2754
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12pyysac.pdf187,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.