Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2749
Title: | ПРИМЕНЕНИЕ ПРИНЦИПА ИСТОРИЗМА ПРИ ОСВЕЩЕНИИ ПРОБЛЕМ РАЗВИТИЯ ВЫСШЕГО РАБОЧЕГО ОБРАЗОВАНИЯ |
Other Titles: | Application of a Principle of a Historicism in Illumination of Problems of Development of the Higher Working Education |
Authors: | Пивоваров, А. В. Pivovarov, A. |
Keywords: | the higher working education new personnel economy modernization pedagogical researches historicism principle scientific principles высшее рабочее образование педагогические исследования развитие новые рабочие кадры модернизация экономики принцип историзма научные принципы |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogical Academy |
Citation: | Пивоваров, А. В. Применение принципа историзма при освещении проблем развития высшего рабочего образования [Текст] / А. В. Пивоваров // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 7-11. |
Abstract: | In article need of development of the modern directions of education in connection with new
realities of economic development of Russia is clarified. It is specified that one of such directions
is the higher working education. Questions of studying of the higher working education by means
of such scientific untraditional principles for pedagogical researches as a historicism principle are
considered. Освещается необходимость развития современных направлений в образовании в связи с новыми реалиями экономического развития России. Указывается, что одним из таких направлений является высшее рабочее образование. Рассматриваются вопросы изучения высшего рабочего образования при помощи таких нетрадиционных для педагогических исследований научных принципов, как принцип историзма. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2749 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12pavhwe.pdf | 213,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.