Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2749
Title: ПРИМЕНЕНИЕ ПРИНЦИПА ИСТОРИЗМА ПРИ ОСВЕЩЕНИИ ПРОБЛЕМ РАЗВИТИЯ ВЫСШЕГО РАБОЧЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
Other Titles: Application of a Principle of a Historicism in Illumination of Problems of Development of the Higher Working Education
Authors: Пивоваров, А. В.
Pivovarov, A.
Keywords: the higher working education
new personnel
economy modernization
pedagogical researches
historicism principle
scientific principles
высшее рабочее образование
педагогические исследования
развитие
новые рабочие кадры
модернизация экономики
принцип историзма
научные принципы
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogical Academy
Citation: Пивоваров, А. В. Применение принципа историзма при освещении проблем развития высшего рабочего образования [Текст] / А. В. Пивоваров // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 7-11.
Abstract: In article need of development of the modern directions of education in connection with new realities of economic development of Russia is clarified. It is specified that one of such directions is the higher working education. Questions of studying of the higher working education by means of such scientific untraditional principles for pedagogical researches as a historicism principle are considered.
Освещается необходимость развития современных направлений в образовании в связи с новыми реалиями экономического развития России. Указывается, что одним из таких направлений является высшее рабочее образование. Рассматриваются вопросы изучения высшего рабочего образования при помощи таких нетрадиционных для педагогических исследований научных принципов, как принцип историзма.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2749
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12pavhwe.pdf213,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.