Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2746
Title: СИСТЕМА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ ДИЗАЙНЕРОВ В ПРОЦЕССЕ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Other Titles: The System of Professional Training of Future Designers in the Process of Continuing Education
Authors: Максименко, А. Е.
Maksimenko, A.
Keywords: professional training
continuing education
methodological approaches
the system of designers’ training
stages
профессиональная подготовка
непрерывное образование
специалист-дизайнер
система подготовки дизайнеров
дизайн
методологические подходы
этапы
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Максименко, А. Е. Система профессиональной подготовки будущих дизайнеров в процессе непрерывного образования [Текст] / А. Е. Максименко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 63-69.
Abstract: In the article the main methodological approaches to the problem of continuing education in the training of designers are determined. The article contains a theoretical basis for the system of professional training of designers, characteristic of the main stages of training: high school, higher educational establishment, postgraduate studies, retraining, advanced training.
Определены основные методологические подходы к проблеме непрерывности профессионального образования как целостной системы подготовки специалистовдизайнеров. Охарактеризованы и раскрыты особенности основных этапов профессиональной подготовки: среднее и высшее профессиональное образование, послевузовское обучение (аспирантура, докторантура), переподготовка и повышение квалификации работающих специалистов.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2746
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12maepce.pdf206,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.