Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2735
Title: РЕАЛІЗАЦІЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО КОМПОНЕНТА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ
Other Titles: Realization of Multicultural Component in Professional Training of Future Social Pedagogues
Authors: Гуренко, О. І.
Gurenko, O.
Keywords: multicultural education
future social pedagogue
principle of multiculturalism
transdisciplinary approach
professional education
higher educational establishment
поликультурное образование
будущий социальный педагог
професссиональное образование
полікультурність
полікультурна освіта
майбутній соціальний педагог
принцип полікультурності
трансдисциплінарний підхід
професійна освіта
вищий навчальний заклад
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Гуренко, О. І. Реалізація полікультурного компонента у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів [Текст] / О. І. Гуренко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 30-35.
Abstract: On the basis of analysis of scientific literature the main features of multicultural education of future social pedagogues as a component of their professional education have been considered; ways of realization of the basis of future social pedagogues’ multicultural education in higher educational establishment have been defined and characterized in the article.
На основі аналізу наукової літератури висвітлено сутнісні ознаки полікультурної освіти майбутніх соціальних педагогів як складового компонента їх професійної освіти; визначено та схарактеризовано оптимальні шляхи реалізації основних засад полікультурної освіти майбутніх соціальних педагогів у вищому навчальному закладі.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2735
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12goifsp.pdf202,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.