Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2728
Title: | ПРОБЛЕМА ЗДОРОВ’Я ЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАУКОВО- ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ |
Other Titles: | Problem of Health Protection Technology in Scientific and Pedagogical Theory |
Authors: | Чаговець, А. І. Апрелев, И. В. Chagovets, A. Apryelyeva, I. |
Keywords: | health protection technology healthy life style physical health subject of education здоровъесберегающая технология здоровый образ жизни субъекты образования здоров’язбережувальна технологія середовище здоровий спосіб життя фізичне здоров’я суб’єкти освіти принципи здоров’я |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogics Academy |
Citation: | Чаговець, А. І. Проблема здоров'язбережувальних технологій у науково-педагогічній теорії [Текст] / А. І. Чаговець, І. В. Апрєлєва // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 85-89. |
Abstract: | The paper theoretically grounded concepts and principles of health protection technology as
a system that creates the maximum possible conditions for the preservation, enhancement and development of the spiritual, emotional, intellectual, personal and physical health of all subjects of
education. The purpose and concept positions of health protection technology are determined. Теоретично обґрунтовано поняття та основні принципи здоров’язбережувальної технології як системи, що створює максимально можливі умови для збереження, зміцнення і розвитку духовного, емоційного, інтелектуального, особистісного і фізичного здоров'я всіх суб'єктів освіти. Визначено мету здоров’язбережувальних освітньо-виховних технологій, їх концептуальні позиції. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2728 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12caispt.pdf | 206,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.