Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2726
Title: | ЗАГАЛЬНА КУЛЬТУРА ТА ІНТЕЛІГЕНТНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ |
Other Titles: | General Culture and Intelligence of the Individual at the Present Stage of Development of Education Общая культура и интеллигентность личности на современном этапе развития образования |
Authors: | Бєлякова, О. С. Belyakovа, Е. Белякова, Е. С. |
Keywords: | общая культура воспитание учебно-воспитательный процесс профессиональная подготовка development and educational process training загальна культура інтелігентність особистість формування виховання розвиток навчально-виховний процес професійна підготовка |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogical Academy |
Citation: | Бєлякова, О. С. Загальна культура та інтелігентність особистості на сучасному етапі розвитку освіти [Текст] / О. С. Бєлякова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 179-182. |
Abstract: | The article considers the importance of general culture and intelligence for the individual at
this stage of education. Author determined the ratio of these two categories. The possibility of the
educational process to ensure the formation of general culture and education of intelligence as
personal qualities. Розглянуто значення загальної культури та інтелігентності для особистості на сучасному етапі розвитку освіти. Схарактеризовано співвідношення даних категорій. Розкрито можливості навчально-виховного процесу в забезпеченні формування загальної культури і вихованні інтелігентності як особистісної якості. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2726 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12bessde.pdf | 185,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.