Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2715
Title: | СОВРЕМЕННЫЕ ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ МАТЕМАТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ИНЖЕНЕРА |
Other Titles: | Actual Problems and Perspectives of Mathematical Education of an Engineer |
Authors: | Марченко, Т. Н. Marchenko, T. |
Keywords: | engineering education the mathematical preparation of engineers computerization of education intensification of training student`s self-study professionally-oriented study математическая подготовка инженера самостоятельная работа студента профессионально-ориентированное обучение инженерное образование компьютеризация обучения интенсификация обучения |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogical Academy |
Citation: | Марченко, Т. Н. Современные проблемы и перспективы математического образования инженера [Текст] / Т. Н. Марченко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. праць / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 37. - С. 40-45. |
Abstract: | This article provides an analysis of scientific papers of domestic researchers and defines the
main directions of research on the issue of mathematical training of future engineers; analyzes the
works on computerization of teaching mathematics as a way to improve the educational process.
Key words: engineering education, the mathematical preparation of engineers,
computerization of education, intensification of training, student`s self-study, professionally-oriented study. Проведен анализ научных работ отечественных авторов и определены основные направления исследований проблемы математической подготовки будущих инженеров; проанализированы труды по вопросам компьютеризации обучения математике как одного из путей усовершенствования учебного процесса. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2715 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12mtnmee.pdf | 219,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.