Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2703
Title: ПРИМЕНЕНИЕ ПРОБЛЕМНОГО МЕТОДА ОБУЧЕНИЯ В ПРЕПОДАВАНИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН
Other Titles: Implementation of the Problem Method Teaching in Learning Pedagogical Disciplines
Authors: Аметова, Э. Р.
Абибуллаева, Г. С.
Ametova, E.
Abibulaeva, G.
Keywords: problem learning
creative thinking
problem situation
adjustment
creative thinking
творческое мышление
проблемное обучение
лекция
проблемная ситуация
группа
методика
корректировка
Issue Date: May-2012
Publisher: Укр. інж.-пед. акад.
Citation: Аметова Э. Р. Применение проблемного метода обучения в преподавании педагогических дисциплин / Э. Р. Аметова, Г. С. Абибуллаева // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2012. - № 37. - С. 148-152 .
Series/Report no.: Вип. 37
Abstract: The terms of implementation of problem method of teaching at teaching of pedagogical disciplines are examined in this article. The main task of modern education is an ability of specialists to orient in methodology of transforming the world. The creative process involves opening of all new: new facilities, new knowledge, new challenges, new ways to solve them.
Рассмотрены условия применения проблемного метода обучения при преподавании педагогических дисциплин. Главная задача современного образования видится в овладении специалистов методологией творческого преобразования мира. Процесс творчества включает прежде всего открытие нового: новых объектов, новых знаний, новых проблем, новых методов их решения.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2703
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12aerlpd.pdf203,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.