Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/9019
Назва: Оптимізація динамічних навантажень у пружних елементах вантажопідйомних кранів при різних способах підйому вантажу
Інші назви: Optimisation of dynamic loads in elastic elements of load lifting cranes with different methods of lifting
Автори: Ловейкін, В. С.
Човнюк, Ю. В.
Кадикало, І. О.
Loveykin, V.
Chovniuk, Yu.
Kadykalo, I.
Ключові слова: оптимізащя
динаміка
навантаження
канати
вантажопідйомні крани
способи підйому
вантаж
optimisation
dynamics
methods of lifting
cargo
loading
ropes
load lifting cranes
Дата публікації: 2019
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Ловейкін В. С. Оптимізація динамічних навантажень у пружних елементах вантажопідйомних кранів при різних способах підйому вантажу / В. С. Ловейкін, Ю. В. Човнюк, І. О. Кадикало // Машинобудування : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 24. - С. 6-16.
Серія/номер: № 24;
Короткий огляд (реферат): During the work of lifting machinery there are considerable dynamic loads in the elements of the drive and the metal structure, which lead to the rapid failure of the elements of the structure and mechanisms and emergencies. The issue of elimination of dynamic loads has not been solved yet, so in this work, the dynamic loads in the elastic elements (ropes) of load lifting cranes have been optimized within various methods of cargo lifting: “pick-up”, “using weight”, “from the ground”. As a criterion for optimization (minimization of the specified loads) in the transient modes of operation of the crane (start, brake, reversal), the functional, which takes the minimum value and is the root mean square of the dynamic coefficient at the interval of time, corresponding to the dura­tion of the transition, is proposed. Classical variational calculus methods were used to solve the problem of optimizing the mode of motion of the lifting mechanism. With these methods, the ap­propriate (optimal) modes (laws) of cargo movement and the electromechanical system of the drive mechanism of lifting are established.The results obtained in this study can be further used to refine and improve existing engi­neering methods for calculating lifting mechanisms of the crane with flexible suspension both at the design / construction stages and under actual operating conditions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/9019
ISSN: 2079-1747
Розташовується у зібраннях:Машинобудування (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
admin-jmash,+6-16.pdfDOI 10.32820/2079-1747-2019-24-6-16384,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.