Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8997
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКравчук, Н. Л.-
dc.contributor.authorKravchuk, N.-
dc.date.accessioned2024-10-17T08:05:17Z-
dc.date.available2024-10-17T08:05:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКравчук Н. Л. Сутність і структура компетентності вчителів закладів загальної середньої освіти у сфері інтелектуальної власності / Н. Л. Кравчук // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 65. - С. 104-113uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8997-
dc.description.abstractУ роботі розглянуто актуальн іпитання стосовно захисту прав працівників рівня загальної середньої освіти на власні інноваційні науково-методичні твори в галузі інтелектуальної власності. Проаналізовано праці вчених із цього питання, виокремлено відповідні чинні вітчизняні та зарубіжні нормативно-правові акти, які регламентують захист та охорону прав учителів у досліджуваній галузі. Проаналізовано матеріали стосовно питань формування професійної компетентності вчителя (з точки зору професійного розвитку фахівця під час процесу підвищення кваліфікації) та обґрунтовано необхідність формування в її рамках компетентності в галузі інтелектуальної власності, яка спрямована на вирішення ситуативних завдань у сфері охорони і захисту авторського права педагога. Окрему увагу приділено змістовному наповненню компетентності в галузіі нтелектуальної власності, розглянуто системну, базову, параметричну та спіральну моделі компетентності. Виокремлено компетентісний досвід як найбільш важливу складову при вирішенні прикладних завдань у галузі, яка, спираючись на фактор часу, дозволяє особі поступово збільшувати варіативність професійних рішень стосовно захисту власних авторських прав. Розглянуто конкретнік омпетентісно-орієнтовані завдання та ситуативні завдання в галузі інтелектуальної власності, які виникають у процесі творчої професійної діяльності вчителя. Наголошено на необхідності постадійного формування компетентності в галузі інтелектуальної власності педагогів рівня загальної середньої освіти (виокремлено п’ять стадій, починаючи з теоретичної готовностіі закінчуючи практичним застосуванням власненабутого компетентісного досвіду та отриманих знань у досліджуваній галузі). Окремо виділено необхідність постановки конкретних компетентісно-орієнтованих та ситуативних завдань у галузі захисту прав на інтелектуальну власність для мотивації педагогів, постановки конкретних компетентісних цілей та набуття якісного компетентісного досвіду. Наголошено на необхідності розробки технології формування компетентності в галузі інтелектуальної власності. The paper deals with topical issues concerning the protection of the rights of employees of the general secondary education level to their own innovative scientific and methodological works in the field of intellectual property. The works of scientists on this issue are analyzed, relevant national and foreign legal acts regulating the protection of the rights of teachers in the research field are identified. The paper analyses materials on the issues of developing teachers’ professional competence (from the point of view of professional development of a specialist during the process of advanced training) and substantiates the necessity of forming a particular competence in the field of intellectual property within general professional competence, which is aimed at solving situational tasks in the realm of the teachers’ copyright protection. The paper pays particular attention to the substantive content of competences in the field of intellectual property, and considers systemic, basic, parametric and spiral competence models. Competent experience is highlighted as the most important component in solving applied problems in the industry, which, based on the time factor, allows a person to gradually increase the variability of professional decisions regarding intellectual property protection. Specific competence-oriented tasks and situational tasks in the field of intellectual property arising in the course of teachers’ creative professional activity are considered. The necessity of gradual formation of general secondary education teachers’ competence in the field of intellectual property is emphasized (five stages are distinguished, starting from theoretical readiness and ending with practical application of their own acquired competent experience and acquired knowledge in the research field). The necessity of setting specific competence-oriented and situational tasks in the field of intellectual property protection in order to motivate educators, setting specific competence goals and gaining qualitative experience is highlighted separately. The need to develop a technology for the formation of competence in the field of intellectual property is emphasized.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 65;-
dc.subjectінтелектуальна власністьuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectкомпетентісний досвідuk_UA
dc.subjectвикладач закладу загальної середньої освітиuk_UA
dc.subjectintellectual propertyuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcompetent experienceuk_UA
dc.subjectteacher of a general secondary education institution.uk_UA
dc.titleСутність і структура компетентності вчителів закладів загальної середньої освіти у сфері інтелектуальної власностіuk_UA
dc.title.alternativeThe essence and structure of the competence of general secondary education teachers in the field of intellectual propertyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
admin-ojs3,+12 (2).pdfDOI: 10.32820/2074-8922-2019-65-104-1131,77 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.