Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8985
Название: Інноваційне середовище сучасного закладу вищої освіти як об’єкт конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг
Другие названия: Innovative environment of a modern higher education institutionas an object of competitiveness
Авторы: Штефан, Л. В.
Shtefan, L.
Ключевые слова: заклад вищої освіти
модель потрійної спіралі
інноваційне середовище
матриця порівняльного аналізу
зовнішні та внутрішні фактори конкурентоспроможності
конкурентоспроможність
higher education institution
triple helix model
innovative environment
external and internal factors of competitiveness
comparative analysis matrix
competitiveness
Дата публикации: 2019
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Штефан Л. В. Інноваційне середовище сучасного закладу вищої освіти як об’єкт конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг / Л. В. Штефан // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 62. - С. 15-23.
Серия/номер: № 62;
Краткий осмотр (реферат): Ринкові відносини, в яких задіяна й освіта, вимагають дотримання нею відповідних вимог існування. Однією з таких виступає конкурентоспроможність закладу вищої освіти на ринку праці. Для доведення рівня освітніх послуг до рівня сучасних вимог заклад вищої освіти повинен мати відповідне інноваційне середовище. У статті проведено аналіз термінологічного поля дослідження через визначення сутності понять «конкурентоспроможність закладу вищої освіти» та «інноваційне середовище». З позиції системного підходу розглянуто та конкретизовано зовнішні та внутрішні фактори, що впливають на конкурентоспроможність інноваційного середовища закладу освіти. Серед зовнішніх факторів виділяються засоби державного впливу, які визначають правила діяльності суб’єкта на національному та світовому ринках; характеристики самого ринку діяльності; діяльність державних та недержавних інститутів; діяльність політичних партій, рухів, блоків, які формують соціально-політичні обставини в країні. Внутрішні фактори визначаються маркетинговим, фінансово-економічним, кадровим потенціалами; ефективністю реклами; матеріально-технічним забезпеченням та іншими можливостями, які утворюють стратегічний потенціал закладу.Розглянуто матрицю порівняльного аналізу основних показників його діяльності як одного зі способів оцінки конкурентоздатності інноваційного середовища. Спосіб полягає у визначенні методом експертних оцінок цих показників та критичному аналізі їх відповідно до умов навчальних закладів, які конкурують на ринку освітніх послуг поміж собою. При цьому чітко визначаються позиції, за якими заклад вищої освіти відстає від конкурентів. Проведено паралель між конкурентоспроможністю закладу вищої освіти та якістю професійної підготовки фахівців. Зроблено припущення, що для реалізації вимог менеджменту якості слід скористатись моделлю потрійної спіралі. Сутність потрійної спіралі полягає в тісній взаємодії університету, влади і бізнесу. Застосування такого підходу допоможе закладу вищої освіти вирішити питання формування конкурентоспроможного інноваційного середовища. Market relations, in which education is also involved, require that they comply with the relevant demands of existence. One of these is the competitiveness of higher education institutions in the labor market. To bring the level of educational services to the level of modern requirements, a higher education institution must have an appropriate innovative environment. The article analyzes the terminological research field through the definition of the essence of the concepts «competitiveness of a higher education institution» and «innovative environment». From a position of a systematic approach, external and internal factors affecting the competitiveness of the innovative environment of an educational institution are considered and specified. Among the external factors are the means of state influence, which determine the rules of the entity in the national and world markets; characteristics of the market itself; activity of state and non-state institutions; activities of political parties, movements, blocs that shape socio-political circumstances in the country. Internal factors are determined by marketing, financial and economic, and personnel potential; advertising effectiveness; material and technical support, and other opportunities that form the strategic potential of an institution.The matrix of comparative analysis of the main indicators of its activity is considered as one of the ways to assess the competitiveness of the innovation environment. The wayimpliesthat these indicatorsare identifiedby means of the expert assessmentmethod and critically analyzed in accordance with the environment of educational institutions that compete in the market of educational services among themselves. At the same time, the positions on whichhigher education institutions might lag behind are clearly defined. A parallel is drawn between the competitiveness of higher education institutions and the quality of professional training of specialists. The assumption is made that in order to meet quality management requirements one should use the triple helix model. The concept of the triple helixmodel is the close interaction of the university, government and business.The application of this approach will help higher education institutions to resolve the issue of creating a competitive innovation environment.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8985
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
admin-ojs3,+4 (1).pdfhttps://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-15-23315,81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.