Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8643
Назва: Планування професійного розвитку педагога професійного навчання
Інші назви: Planning the professional development of the vocational training teacher
Автори: Божко, Н. В.
Bozhko, N. V.
Ключові слова: педагог професійного навчання
професійні компетентності
професійний розвиток
професійний стандарт
траєкторія професійного розвитку
щоденник професійного розвитку
professional training teacher
professional competencies
professional development
professional standard
professional development trajectory
professional development diary
Дата публікації: 2024
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Божко Н. В. Планування професійного розвитку педагога професійного навчання / Н. В. Божко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. – Харків, 2024. – N 82. - С. 14-23.
Серія/номер: № 82;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена плануванню професійного розвитку педагога професійного навчання. У статті акцентується увага на важливості відповідності педагогів професійного навчання, що займаються підготовкою кваліфікованих кадрів для економіки України, вимогам сьогодення. Зазначено, що забезпечити відповідність вимогам сьогодення можливо завдяки постійному розвитку педагогів професійного навчання. Визначено, що актуальність професійного розвитку педагога професійного навчання визначається швидкими змінами у сфері освіти та технологій, постійним розвитком нових методик навчання, використанням сучасних технологій навчання. Окреслені питання навчання та професійного розвитку педагога професійного навчання згідно з професійним стандартом «Педагог професійного навчання» та «Порядком підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» . Охарактеризовані визначення поняття «професійний розвиток» та його вплив на траєкторію професійного розвитку та побудову кар’єри педагогом професійного навчання. Запропоновано Щоденник професійного розвитку педагога професійного навчання, як документ, що дозволяє планувати свій професійний розвиток та окреслювати план дій. В основу розробки Щоденника покладено трудові функції та професійні компетентності визначені професійним стандартом «Педагог професійного навчання». Основна мета Щоденника професійного розвитку педагога професійного навчання полягає в систематизації та відстеженні основних аспектів професійного зростання. У статті розглядаються основні аспекти планування такого розвитку, зокрема визначення цілей, вибір методів та засобів, а також подолання можливих перешкод. Розглядаються практичні поради щодо визначення пріоритетів у професійному розвитку, використання ресурсів та залучення до підтримки. Підкреслено, що Щоденник професійного розвитку є інструментом, який допомагає педагогу визначити свої цілі, планувати дії для їх досягнення, рефлексувати над власним професійним розвитком, а також аналізувати та вдосконалювати свою педагогічну практику. Стаття закликає педагогів професійного навчання до постійного самовдосконалення та використання можливостей для підвищення своєї кваліфікації. The article is devoted to planning the professional development of a teacher of vocational training. The article focuses attention on the importance of compliance of teachers of professional training, engaged in training qualified personnel for the economy of Ukraine, to the requirements of today. It is noted that it is possible to ensure compliance with today's requirements thanks to the constant development of teachers of professional training. It was determined that the relevance of the professional development of a vocational training teacher is determined by rapid changes in the field of education and technology, the constant development of new training methods, and the use of modern training technologies. The issues of training and professional development of a teacher of vocational training are outlined in accordance with the professional standard "Teacher of vocational training" and "Procedure for improving the qualifications of pedagogical and scientific-pedagogical workers". The definition of the concept of "professional development" and its influence on the trajectory of professional development and career building by a vocational education teacher are characterized. The Diary of professional development of a teacher of vocational training is proposed as a document that allows you to plan your professional development and outline a plan of action. The work functions and professional competences defined by the professional standard "Vocational Education Teacher" are the basis for the development of the Diary. The main purpose of the Vocational Teacher's Professional Development Diary is to systematize and track the main aspects of professional growth. The article considers the main aspects of planning such development, in particular, defining goals, choosing methods and means, as well as overcoming possible obstacles. Practical tips on prioritizing professional development, using resources, and engaging in support are discussed. It is emphasized that the Diary of professional development is a tool that helps the teacher to define his goals, plan actions to achieve them, reflect on his own professional development, as well as analyze and improve his pedagogical practice. The article calls on teachers of vocational training to constantly improve themselves and use opportunities to improve their qualifications.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8643
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Божко+Н..pdfстаття у Пробл.інж.-пед.акад.2,48 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.