Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8636
Название: | ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ |
Другие названия: | Features of training future engineer-educators for the implementation of information technologies in education on the basis of pedagogical design |
Авторы: | Литвин, Ольга LYTVYN, Olha |
Ключевые слова: | information technologies educational resources pedagogical design educational technologies information and communication competences інформаційні технології навчальні ресурси педагогічний дизайн освітні технології інформаційно-комунікаційні компетенції |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | УІПА; ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» |
Библиографическое описание: | Литвин, О. (2022). Features of training future engineer-educators for the implementation of information technologies in education on the basis of pedagogical design. Adaptive Management: Theory and Practice. Series Pedagogics, 13(25). https://doi.org/10.33296/2707-0255-13(25)-15 |
Серия/номер: | Т. 13, № 25; |
Краткий осмотр (реферат): | The article is devoted to the definition and analysis of the features of the training of future engineer-pedagogues for the introduction of information technologiesin education on the basis of pedagogical design. Within the scope of the article, it is determined that currently serious attention is paid to the search for all kinds of forms of education that could meet all the requirements for the modern educational process. The implementation of information technologies in education on the basis of pedagogical design within the framework of the training of future engineers-pedagogues is recognized as a fairly effective approach to the training of a modern and experienced specialist. The focus of attention shifts to learning through information technologies as one of the most effective forms of learning, capable of maintaining its effectiveness despite various circumstances and force majeure situations in the world. Butthe difficulties of implementing traditional forms and methods of work in conditions mediated by a computer are obvious and require the search for new solutions. It was determined that students of education, future engineers-pedagogues, when carrying out their professional activities, encounter the use of information technologies and experience difficulties. An important role is played by the information and educational environment, which is understood as a set of means of data transmission, information resources, interaction protocols, hardware and software, and organizational and methodological support. Therefore, the issue of training future engineers-pedagogues in information literacy and mobility through the implementation and compliance with the conditions of pedagogical design is an issue that is considered within the scope of the article and finds its confirmation as effective and urgent today. It was determined that the implementation of information management is of particular importance, due to theuse of pedagogical design conditions, it significantly expands the possibilities and readiness of future engineer-pedagogues to use information resources. The wider the use of information and communication technologies, the higher the intellectual level, greater flexibility, mobility and adaptability to external influences. Стаття присвячена визначенню та аналізу особливостей підготовки майбутніх інженерів-педагогів до впровадження інформаційних технологій в освіті на засадах педагогічного дизайну. В межах статті визначено, що в даний час серйозна увага приділяється пошуку всіляких форм навчання, які змогли б відповідати всім вимогам, що пред'являються до сучасного освітнього процесу. Впровадження інформаційних технологій в освіті на засадах педагогічного дизайну в межах підготовки майбутніх інженерів-педагогів визнається досить ефективним підходом до підготовки сучасного і досвідченого фахівця. Фокус уваги зміщується до навчання за рахунок інформаційних технологій як до однієї з найбільш ефективноїформинавчання, здатної зберегти свою ефективність, незважаючи на різні обставини та форсмажорні ситуації у світі. Проте складності реалізації традиційних форм і методів роботи в умовах використання комп'ютерної техніки є очевидними та вимагають пошуку нових рішень. Визначено, що здобувачі освіти, майбутні інженери-педагоги при здійсненні професійної діяльності стикаються із застосуванням інформаційних технологій та зазнають складнощів. Важливу роль при цьому відіграє інформаційно-освітнє середовище, під яким розуміється сукупність засобів передачі даних, інформаційних ресурсів, протоколів взаємодії, апаратно-програмного та організаційно-методичного забезпечення. Тому питання навчання майбутніх інженерів-педагогів інформаційній грамотності та мобільності через впровадження та додержання умов педагогічного дизайну –це питання яке розглядається в межах статті і знаходить своє підтвердження як ефективне та нагальне на сьогоднішній день. Установлено, що особливого значення має впровадження інформаційного менеджменту шляхом застосування умов педагогічного дизайну, щозначно розширює можливості і готовність майбутніх інженерів-педагогів до використання інформаційних ресурсів.Чим ширше використання інформаційно-комунікаційних технологій, тим вищий інтелектуальний рівень, більш висока гнучкість, мобільність та адаптивність здобувачів освіти до зовнішніх впливів. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8636 |
ISSN: | 2707-0255 |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
475-Article Text-1004-1-10-20221209.pdf | Ольга Литвин | 301,04 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.