Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8635
Назва: | ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ ДО ЕКСПЕРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА АДАПТИВНИХ ЗАСАДАХ |
Інші назви: | Preparation of future specialists in the pedagogical sphere for expert activities on an adaptive basis |
Автори: | Єрьоменко, Ольга Yeromenko, Olha |
Ключові слова: | training expert evaluation expert activity technology expert expertise підготовка експертне оцінювання експертна діяльність технологія експерт експертиза |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | УІПА; ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» |
Бібліографічний опис: | Єрьоменко, О. (2022). Preparation of future specialists in the pedagogical sphere for expert activities on an adaptive basis. Adaptive Management: Theory and Practice. Series Pedagogics, 13(25). https://doi.org/10.33296/2707-0255-13(25)-08 |
Серія/номер: | Т. 13, № 25; |
Короткий огляд (реферат): | This article is devoted to the actual problem of enhancing thequality of training of teachers, which is due to the need for professionals who are able to perform expert activities in educational institutions of different levels. The publications of the last years were analyzed and it was found out that the training of pedagogical professionals for expert activity is not carried out systematically in some foreign countries and in Ukraine, short-term, in the form of seminars, introductory briefings, trainings, conferences, creative training laboratories or as part of the master's program and postgraduate training. It is shown that modern professional activity is connected with advisory activity, educational analytics, project activity, control in education, etc. The examination of the educational process management at the educational institution as a component of the expert activity is reviewed. It was characterized the flexible activity of the expert, and its underlying principles and examined the concept of "expertise" as a component of analytical-synthetic activity, which is becoming more adaptive in education. It was presented the technology of pedagogical expertise and its components; objects of educational expertise; procedure for expert evaluation, which has a preparatory, technological, and concluding stages, revealing their essence; provides an algorithm for conducting research using the method of expert evaluation. The meaning of the notion of "expert" is described. The educational expert is a person independent and on the side of a particular institution and performs a broad analysis of the unprecedented facts, phenomena, events. The expert can be a person with expertise and consulting experience who can professionally conduct interviews with the head of the facility, members of the administration, teachers, practical psychologists, students, parents, etc.This article reveals tensions in the preparation of future educators to expert work in an adaptive setting, and describes the main tools for implementing expert work in educational institutions of different levels. Статтю присвячено актуальному питанню підвищення якості підготовки фахівців педагогічної галузі,що зумовлено потребою впрофесіоналах, здатних здійснювати експертну діяльність у закладах освіти різних рівнів.Проаналізовано публікації останніх років та визначено, що підготовка фахівців педагогічної галузі до експертної діяльності вдеяких зарубіжних країнах та в Україні здійснюється не системно, короткочасно, на кшталт семінарів, вступних інструктажів, тренінгів, конференцій, творчих навчальних лабораторій або в межах магістерських програмта післядипломної підготовки.З’ясовано, що сучасні науковці пов’язують експертну діяльність із консультативною діяльністю, освітньою аналітикою, проєктною діяльністю, контролем в освіті тощо. Розглянуто проведення експертизи управління освітнім процесом у закладі освітияк складову експертної діяльності. Охарактеризовано гнучку діяльність експерта та її основоположні засади.Досліджено поняття «експертиза» яккомпонентааналітико-синтетичної діяльності, що в освіті набуває більш адаптивногохарактеру. Представлено технологію педагогічної експертизи та її складові; об’єкти педагогічної експертизи; процедуру експертного оцінювання, якамає підготовчий, технологічний та заключний етапи, розкрито їхню сутність; поданоалгоритм проведення дослідження з використанням методу експертної оцінки.Розглянуто зміст поняття «експерт». Акцентовано увагу на тому,що експерт у галузі освіти є особою незалежною та сторонньою щодо конкретної установи й що вінздійснює широкий неупереджений аналіз фактів, явищ, подій. Експертом може бути фахівець із досвідом експертно-консультативної діяльності, оскільки він повинен професійно проводити бесіди з керівником, членами адміністрації, педагогами, практичним психологом, учнями, батьками тощо.У статті розкрито напрями підготовки майбутніх фахівців педагогічної галузі до експертної діяльності на адаптивних засадах, окреслено основний інструментарій здійснення експертної діяльності в закладах освіти різних рівнів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8635 |
ISSN: | 2707-0255 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
464-Article Text-987-1-10-20220728.pdf | Ольга Єрьоменко | 315,85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.