Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8612
Title: Інноваційний потенціал підприємств малого бізнесу
Other Titles: INNOVATIVE POTENTIAL OF SMALL BUSINESS ENTERPRISES
Authors: Дуднєва, Юлія
Обидєннова, Тетяна
Єльникова, Галина
Dudnieva, Iuliia Er.
Obydiennova, Tetiana S.
Yelnykova, Halyna V.
Keywords: мале підприємство
суб’єкт підприємницької діяльності
малий бізнес
конкуренті переваги
інновація
конкуренція
small enterprise
small business
innovation
competition
business entity
competitive advantages
Issue Date: 2022
Publisher: УІПА; ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»
Citation: Дуднєва, Ю., Обидєннова, Т., & Єльникова, Г. (2022). Інноваційний потенціал підприємств малого бізнесу. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, 13(26). https://doi.org/10.33296/2707-0654-13(26)-06
Series/Report no.: Т. 13, № 26;
Abstract: В статті розглянуто проблематику розвитку інноваційного потенціалу суб’єктів малого підприємництва на підставі вивчення особливостей малого бізнесу, його сильних та слабких сторін та проблем функціонування. Доведено, що закономірності функціонування сектора малого підприємництва та зростання його ролі в інноваційній економіці зумовлені його перевагами порівняно з іншими формами господарської діяльності, в основі яких лежать соціальні, економічні та технологічні фактори. Характер і динаміка інноваційних змін економіки багато в чому залежить як від розмірів фірм, і від структури ринків. Автори розглянули підхід, який базується на роботах А. Сміта та А. Маршалла, та погляди Й. Шумпетера щодо ролі конкуренції та монополії у розвитку інновацій. Емпіричні дослідження підтверджують значний потенціал малого бізнесу щодо впровадження інновацій, зокрема більшу віддачу від витрачених фінансових ресурсів на інноваційні витрати у вигляді кількості патентів. Роль сектора малого підприємництва у здійсненні соціально-економічної трансформації інноваційного характеру може бути виражена у ефектах інноваційних змін, а саме економічних та соціальних ефектах. Авторами визначено, що державне регулювання сектора малого підприємництва слід розглядати як креативно-інтелектуальний процес, під час якого держава, бізнес та суспільство розпізнають та визначають основні можливості та витрати розвитку малого підприємництва та залучаються до стратегічної взаємодії, що формує своєрідну процедуру відкриття та забезпечує адаптацію малого підприємництва до бізнес-середовища, яке постійно змінюється. В процесі формування механізмів інноваційного розвитку малих фірм потрібно усвідомлення нових викликів конкурентного середовища та недостатності технологічних інновацій, необхідності трансформації регулюючих структур та бізнес-середовища під ринки, що змінюються в стратегічній перспективі. Інноваційний розвиток сектора малого підприємництва залежить від стану бізнес-середовища та його здатності долати внутрішні та зовнішні бар'єри, які пов'язані з недоліками у структурі управління, кадровому потенціалі, обмеженістю фінансових та тимчасових ресурсів тощо. The article considers the issue of development of innovative potential of small businesses on the basis of studying the characteristics of small business, itsstrengths and weaknesses and problems of functioning. It is proved that the patterns of functioning of the small business sector and the growth of its role in the innovative economy are due to its advantages over other forms of economic activity, which are based on social, economic and technological factors. The nature and dynamics of innovative changes in the economy largely depends on the size of firms and the structure of markets. The authors considered the approach based on the work of A. Smith and A. Marshall, and the views of J. Schumpeter on the role of competition and monopoly in the development of innovation. Empirical studies confirm the significant potential of small businesses to innovate, in particular the greater return on financial resources spent on innovation in the form of patents. The role of the small business sector in the implementation of socio-economic transformation of innovative nature can be expressed in the effects of innovative changes, namely economic and social effects. The authors determined that state regulation of the small business sector should be considered as a creative and intellectual process in which the state, business and society recognize and identify the main opportunities and costs of small business development and engage in strategic cooperation,entrepreneurship to a constantly changing business environment. In the process of forming mechanisms of innovative development of small firms requires awareness of new challenges of the competitive environment and lack oftechnological innovation, the need to transform regulatory structures and business environment into markets that change in the strategic perspective. The innovative development of the small business sector depends on the state of the business environment and its ability to overcome internal and external barriers, which are related to shortcomings in the management structure, human resources, limited financial and time resources, etc.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8612
ISSN: 2707-0654
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
440-Текст статті-940-1-10-20220510.pdfЮлія Дуднєва, Тетяна Обидєннова, Галина Єльникова336,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.