Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8601
Название: Ресурсна забезпеченість бюджету територіальної громади під час воєнного стану
Другие названия: RESOURCE SECURITY OF THE BUDGET OF THE TERRITORIAL COMMUNITY DURING MARITAL STATE
Авторы: Шелест, Олексій
Бабічев, Анатолій
Shelest, Oleksii L.
Babichev, Anatoliy V.
Ключевые слова: бюджет
трансферти
доходи
видатки
витрати
борг
місцеві податки
budget
income
transfers
expenses
local taxes
expenses
debt
Дата публикации: 2023
Издательство: УІПА; ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»
Библиографическое описание: Шелест, О., & Бабічев, А. (2023). Ресурсна забезпеченість бюджету територіальної громади під час воєнного стану. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, 15(30). https://doi.org/10.33296/2707-0654-15(30)-17
Серия/номер: Т. 15, № 30;
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто перелік змін у податковому та бюджетному законодавстві 2022 року. що обумовлені введенням воєнного стану, особливості ресурсного забезпечення місцевих бюджетів, оновлений алгоритм адміністрування податків та зборів, механізм оптимізації структури витрат та їх переорієнтованість на підтримку мешканців територіальних громад. За рахунок коштів бюджетів територіальних громад здійснюється фінансування освіти, охорони здоров’я, соціального захисту. Тому кожен орган місцевої влади повинен мати власні фінансові ресурси, які будуть достатніми для виконання своїх повноважень. Для міцності бюджетів територіальних громад потрібно достатній обсяг фінансових ресурсів, який забезпечить виконання як власних, так і делегованих повноважень. Бюджетна децентралізація дозволила побудувати нову стимулюючу модель фінансового вирівнювання податкоспроможності територій та запровадила нові підходи у взаємовідносинах державного бюджету з місцевими бюджетами. В період воєнного стану проблема збільшення надходжень бюджетів територіальних громад є пріоритетним напрямомтрансформаційних змін бюджетних відносин. З початком повномасштабної російсько-української війни, розв’язаної на території України, бюджети територіальних громад стикнулися з важкими випробуваннями, що супроводжуються трансформацією бюджетної політики, оновленням бюджетного процесу, переосмисленням підходів до використання фінансового потенціалу територіальних громад. Бюджети самоврядування виступають гарантами дотримання державних соціальних стандартів; забезпечують надання якісних адміністративних, соціальних, житлово-комунальних та інших послуг громадянам; здійснюють фінансування закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту та соціального забезпечення, культури, фізкультури та спорту, молодіжних програм та програм розвитку житлово-комунального господарства, поліпшення житлових умов. У період воєнного стану, наслідки якого негативно вплинули на економічне та соціальне середовище, надзвичайно важливим стає стабільність, результативність і ефективність бюджетної системи, як необхідної умови перетворення бюджетно-боргових та фінансово-інвестиційних процесів. Адаптація податкового та бюджетного законодавства до викликів війни визначила пріоритетність державної підтримки економічного сектору та сформувала першочергові напрями фінансування військово безпекових заходів, соціального захисту населення, відновлення критичної інфраструктури. The article considers the list of changes in the tax and budget legislation of 2022. due to the introduction of martial law, features of resource provision of local budgets, an updated algorithm for the administration of taxes and fees, a mechanism for optimizing the structure of costs and their reorientation to support residents of territorial communities. Funding of education, health care, and social protection is carried out from the funds of the budgets of territorial communities. Therefore, each local authority must have its own financial resources that will be sufficient to fulfill its powers. For the strength of the budgets of territorial communities, a sufficient volume of financial resources is required, which will ensure the fulfillment of both own and delegated powers.Budgetarydecentralizationmadeitpossibletobuild a newstimulatingmodeloffinancialequalizationofthetaxcapacityofterritoriesandintroducednewapproachesintherelationshipbetweenthestatebudgetandlocalbudgets. Duringtheperiodofmartiallaw, theproblemofincreasingtherevenuesofthebudgetsofterritorialcommunities isa prioritydirectionoftransformationalchangesinbudgetaryrelations.With the beginning of the full-scale Russian-Ukrainian war, unleashed on the territory of Ukraine, the budgets of territorial communities faced difficult challenges, accompanied by the transformation of budget policy, updating of the budget process, rethinking of approaches to using the financial potential of territorial communities.Self-government budgets act as guarantors of compliance with state social standards; ensure the provision of high-quality administrative, social, housing and communal and other services to citizens; finance institutions of education, health care, social protection and social security, culture, physical education and sports, youth programs and programs for the development of housing and communal services, improvement of housing conditions.During the period of martial law, the consequences of which negatively affected the economic and social environment, the stability, effectiveness and efficiency of the budget system become extremely important, as a necessary condition for the transformation of budget-debt and financial-investment processes.The adaptation of tax and budget legislation to the challenges of war determined the priority of state support of the economic sector and formed the primary directions of financing military security measures, social protection of the population, and restoration of critical infrastructure.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8601
ISSN: 2707-0654
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
530-Текст статті-1094-1-10-20230514.pdfОлексій Шелест, Анатолій Бабічев368,92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.