Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8410
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБілик, Р. М.-
dc.contributor.authorBilyk, R.-
dc.date.accessioned2024-08-16T07:48:18Z-
dc.date.available2024-08-16T07:48:18Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБілик Р. М. Професійна компетентність – головний показник якості підготовки майбутнього фахівця охорони праці / Р. М. Білик // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 68. - С. 34-42.-
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8410-
dc.description.abstractСтаття присвячена теоретичному обґрунтуванню процедури формування професійних компетенцій майбутніх фахівців охорони праці. Розглянуто педагогічні умови процесу формування психологічної, методичної, предметної, функціональної (працеохоронної), комунікативної компетентностей майбутніх фахівців з охорони праці. Обґрунтована необхідність підвищення якості професійної підготовки фахівців в галузі охорони праці, її відповідності вимогам сучасного високотехнологічного виробництва. Проаналізовано стан забезпечення ринку праці дипломованими фахівцями з охорони праці. На основі статистичних даних доведено, що ринок праці сьогодні відчуває значний брак зазначених фахівців. Розглянуто наукові підходи дослідників щодо складу і структури професійних компетентностей, виокремлено змістові складники цих соціально значущих якостей майбутніх фахівців працеохоронної галузі. Проаналізовано ключові поняття дослідження, зокрема «професійна компетентність», «функціональна компетенція», «працеохоронна компетенція» та наявні шляхи їх розвитку в процесі підготовки фахівців цієї галузі. Також розглянуто професійну компетентність майбутнього фахівця з охорони праці як інтегровану професійно-особистісну характеристику, яка є відображенням його професіоналізму, готовністю до виконання професійних функцій та обов’язків, руху до постійного саморозвитку та самовдосконалення з метою підвищення свого професійного рівня. Стаття може бути корисною для підготовки фахівців професійної освіти в закладах вищої освіти різного рівня; завідувачів кабінетів із безпеки праці; страхових експертів з охорони праці; фахівців з охорони праці; операторів технічних засобів контролю небезпеки; фахівців із протипожежної безпеки; експертів із промислової безпеки; фахівців із техногенно-екологічної безпеки; експертів з умов праці; інспекторів з охорони праці.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to theoretical substantiation of the procedure of developing professional competences of future occupational health and safety specialists. It considers pedagogical conditions of the process of formation of psychological, methodological, subject-related, functional (related to occupational safety) and communicative competences of future occupational health and safety specialists. Special emphasis is put on the necessity to improve the quality of vocational training of specialists in the field of occupational health and safety as well as to ensure its compliance with the requirements of modern high-tech production industries. The article analyses the state of provision of the labour market with certified occupational health and safety specialists. On the basis of statistical data, it is proved that the labour market today experiences a significant lack of these specialists. Scientific approaches adopted by different researchers concerning the composition and structure of professional competencies are considered, the content of these socially important qualities of future occupational health and safety specialists is determined. The key concepts of the research, such as "professional competence", "functional competence", " occupational health and safety competence", and possible ways of their development in the process of training such specialist are analysed. The article considers professional competence of a future occupational health and safety specialist as an integrated professional and personal characteristic, which is a reflection of their professionalism, readiness to perform professional functions and duties, constant drive for selfdevelopment and self-improvement in order to increase their professional level. The article may be useful while training VET teachers in educational institutions of different levels; for heads of occupational safety offices; insurance experts on occupational health and safety; occupational health and safety specialists; operators of technical means of hazard control; specialists on fire safety; experts on industrial safety; specialists on technogenic and environmental safety; experts on working conditions; inspectors on occupational health and safety.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 68;-
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectохорона праціuk_UA
dc.subjectпрацеохоронна компетенціяuk_UA
dc.subjectкультура праціuk_UA
dc.subjectvocational educationuk_UA
dc.subjectoccupational health and safetyuk_UA
dc.subjectvocational education, occupational health and safety, professional competence, functional competence, occupational health and safety competenceuk_UA
dc.subjectoccupational cultureuk_UA
dc.titleПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – ГОЛОВНИЙ ПОКАЗНИК ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ОХОРОНИ ПРАЦІuk_UA
dc.title.alternativeProfessional competence as the main indicator of the quality of training of future occupational health and safety specialistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
6.pdfБілик Р.М.396,88 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.