Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8361
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorRemizantseva, K.-
dc.contributor.authorРемізанцева, К. О.-
dc.date.accessioned2024-08-09T07:48:09Z-
dc.date.available2024-08-09T07:48:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationRemizantseva K. Using the model of blended learning in teaching the English language to students of non-language specialties / К. Remizantseva // // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2019. - № 64. - С. 143-154.uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8361-
dc.description.abstractThe scientific-theoretical analysis of the "blended learning" concept as an innovative model of teaching foreign languages in general and the problem of using blended learning technology in teaching English in particular at higher education institutions are proved in the paper. The article provides a comparative analysis of the foreign and domestic researchers’ perspectives in defining the term "blended learning" as a modern universal learning tool that combines traditional and e-learning technologies and corresponds to students’ individual requirements. The authors have determined that "blended learning" is a holistic learning process, which implies that one part of cognitive activity is conducted in the classroom under the direct guidance of a teacher, and another part of students’ activity is taken in a distance form, with the predominance of independent types of work. The advantages and disadvantages of the blended learning model in the English language teaching process are analysed, its effectiveness in modern education is substantiated. The possibilities of increasing the efficiency of the educational process through the introduction of modern information and communication technologies in the context of engineering and pedagogical universities are considered here. The ways of building students’ competences which are necessary for studying by blended learning technologies are defined. Attempts to introduce some of the blended learning integrative components that should be taken into account when developing, implementing, and evaluating this technology are made in the article. The basic structural approaches to the introduction of blended learning technology at the non-linguistic higher education institution during English classes are offered. The features of using the Moodle e-learning platform are considered in the article, the factors that are important for organizing the distance learning process of learning foreign languages are given here too. The author researches the personal experience of using the Moodle e-learning platform during English language classes at the Engineering Pedagogics Academy on the example of the "Foreign Language of Professional and Business Communication" course for 4th year students of bachelor level degree.uk_UA
dc.description.abstractУ роботі проведено науково-теоретичний аналіз концепції «змішаного навчання» у якості інноваційної моделі викладання іноземної мови взагалі та доведена актуальність питання використання технології змішаного навчання (blended learning) при викладанні англійської мови зокрема у вищому навчальному закладі. У статті проводиться порівняльний аналіз точки зору іноземних та вітчизняних дослідників у визначенні терміну змішаного навчання як сучасного універсального засобу навчання, що поєднує технології традиційного та електронного навчання та відповідає індивідуальним вимогам студентів. Авторами визначено, що змішане навчання представляє собою цілісний навчальний процес, який передбачає, що частина пізнавальної діяльності проводиться на заняттях під безпосереднім керівництвом викладача, а частина діяльності учнів виноситься на дистанційну форму, з переважанням самостійних видів робіт. Проведено аналіз переваг і недоліків моделі технології «змішаного навчання» в процесі викладання англійської мови, обґрунтовується її ефективність в умовах сучасної освіти. Розглянути можливості підвищення ефективності навчального процесу за рахунок упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у контексті інженерно-педагогічних ЗВО. Визначено шляхи формування компетентностей студентів, необхідних для навчання за змішаними технологіями. У статті зроблена спроба представити деякі інтегративні компоненти змішаного навчання, які слід брати до уваги при розробці, реалізації та оцінці цієї технології. Запропоновано основні структурні підходи до впровадження технології змішаного навчання у немовному вузі на заняттях з англійської мови. У статті розглянуто особливості використання електронної навчальної платформи Moodle, наведені чинники, які мають важливе значення для організації дистанційного процесу навчання іноземних мов. Автори досліджують особистий досвід використання електронної навчальної платформи Moodle на заняттях з англійської мови в Українській інженерно-педагогічній академії на прикладі курсу «Іноземна мова професійно-ділового спілкування» для студентів 4 року навчання бакалаврату.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 64;-
dc.subjectblended learninguk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjecte-learninguk_UA
dc.subjectMoodle platformuk_UA
dc.subjectзмішане навчанняuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectелектронне навчання,uk_UA
dc.subjectплатформа Moodleuk_UA
dc.titleUSING THE MODEL OF BLENDED LEARNING IN TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE TO STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALTIESuk_UA
dc.title.alternativeВикористання моделі змішаного навчання у викладанні англійської мови студентам немовних спеціальностейuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
17.pdfRemizantseva K979,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.